Det har varit rulle på denna semester i år! Har knappt varit hemma känns det som och första jobbveckan gick jag med känslan att det hade krävts någon semestervecka till för att återhämta sig.

Men kul har det varit.

Plockar upp där förra inlägget slutade. Efter Nåttarö med gänget blev det ytterligare en liten båttur. Jag badade och det var banne mig iskallt! Dagarna efter det åkte jag och Sofia till Biarritz, sydvästra Frankrike. Njöt av ett lite varmare Atlanten, åt gott, kollade solnedgångar, surfgrabbar och hade det allmänt mysigt.
Väl hemma (efter 22 timmar flygförsening) var det bara att packa om väskan. Nästa resa bar iväg till Borgholms slottsruin där GES hade konsert. Mamma, jag och Toini var mycket nöjda. Skivan de gav ut efter fotbolls-VM 1994 betyder så mycket för mig. Nostalgin är stark.
En lite spontan resa till ön blev det också. Burgsvik med Em, N och Al. God mat, bad, cykeltur till Hamra och middag på Grå Gåsen hann jag med innan det var dags att ta färjan hem och direkt till Robbie Williams-konsert i Stockholm. Han är fortfarande grym men lever på de gamla låtarna.
Här tog semestern slut men endast ett par dagar på jobbet innan ledig helg och det blev dags för Nynäskalaset. Magnus Uggla var riktigt bra första dagen men jag fick feeling under Norlie & KKV också. På lördagen var det Miss Li som bjöd på grym stämning i tältet.

Har glömt bort att skriva något på länge. Jag var troligtvis upptagen med checkisutbildning på jobbet som helt plötsligt övergick i arbete pga att tiden går så fort. Nu har jag tre veckors semester framför mig. Så härligt. Har lite planerade stopp men önskar också bara lugna dagar hemma.

Nedan följer bildkavalkaden över de senaste två månaderna sen jag skrev sist.
2 dagar på Gotland med pappa. Halv åtta hos mig-middag med egengjord jordgubbssorbet, gaspacho och vegetarisk lasagne. Håkan Hellström på Stadion och trevlig häng på Söder innan konserten. Släktträff och 60-årskalas i Valsan, solnedgång över Dalälven. Tisdagslyx på Teaterbrasseriet med Sofia. Familjen Taikon på resa till Mallis, sol, barnspring och bad. Första semesterdagen med båthäng på Nåttarö.

Veckan som gått; ledig helg som började tidigt för att möta upp Jess och Sofia för frukost på Mellquist kl 7.30. När tjejerna gick till jobbet tog jag en promenad i solen. Jag gillar att virra runt utan att hitta på det sättet. Ingen tid att passa.

På lördagen var det Eurovision hos Sebbe med Em, Natha, Sebbe, Linnea och Julia. Vi käkade på Vapiano, drack drinkar och hejade inte på Portugal som vann. Tur att Sverige inte vann då Sebbe lovat fontänbad på Sergel.
Denna helg är det jobb som gäller, synd för mig då sommarvärmen tydligen är på väg. Hoppas den håller i sig till nästa vecka då jag och pappa ska till Gotland.

Var på bio med Jess och såg Kung Arthur-sagan i Guy Ritchie-tappning. Vi gillade detta. Kanske var det vår man Charlie Hunnam som lockade mest med filmen men jag satt och småskrattade åt den motvilliga blivande kungens skämtsamma ton samtidigt som vi swoonade över hans muskler. Haha

Nu blev jag ju sugen på att se om Sons of Anarchy bara för det...

En genomgång av veckan i bilder visar en majoritet av horisonter och solglitter eller soluppgångar i havet runt om Ringvägen och Lövhagen. Löjligt tacksam över att bo så här!

Där finns också bilder på häng med lillasyster och födelsedag med årets första grillning. Bra första vecka av maj.

Fredag; Telefonplan, klättring och snack med Sofia. Lördag; Frukost på balkongen, läsa bok. Jakten på den perfekta instabilden och drinkar med Jessica hemma hos Sofia i stan. Sista tåget hem. Söndag; solsken, årets första löprunda, skogsstigar, yoga.

Jag håller på att utbildas till checkinansvarig till sommaren. Så länge som jag sagt nej till det ansvaret. Men nu var det Bea som frågade och hon vet hur man lägger fram saker till mig. Trycka på min kunskapstörst. Det var rätt tid nu, behöver något nytt och annat igen för jag har varit trött på att inget leder någonstans. Allt är ännu rätt rörigt men det blir säkert bra.

Första aprilhelgen var jag och mamma i Helsingfors. Tyvärr kallt och mulet, våren narrades lite men det var bra ändå. Isdansfinalen i Hartwall Arena var målet för resan men vi hann även med att vara turister. Vi gick in i tempelkyrkan vars kupol är det enda som syns från berget där den är insprängd. Vi gick förbi Kiasma, Moderna museet. Kikade endast i presentshoppen men det var coolt nog. Kollade in hamnen, stadshuset och Senatstorget innan lite finfika på Café Fazer. Där såg vi även en gammal piruettmästare Stephane Lambiel sitta med en kaffe. Celeb bara för oss som ser på konståkning. Sent utcheck från Radisson Blu och sen hem igen. Fin resa!

Två månader kvar till konsert. En av mina fantastiska julklappsbiljetter från familjen. Har haft ett komplicerat förhållande med Håkan pga en viss person. Han var anledningen att jag blev så kär i Håkans texter och också orsaken varför jag var tvungen att ta en paus från musiken. Nu är allt okej mellan oss igen. Håkans ord påminner men gör inte längre ont. Snart sjunger jag falskt på Stadion

Våren kom! Som den alltid gör och som jag alltid glömmer att den gör. Familjemiddag och Let's Dance inledde helgen. Wilma och jag lyssnar på soundtracket till Beauty& the Beast, älskar Evermore!

Vaknade ovanligt tidigt och gjorde finfrukost i solen på balkongen i lördags. På kvällen var jag på Halv 8 hos Linnea. Tjejerna i gänget har kommit på att arrangera middagar under året i tv-programmets anda. Trevlig idé.
Söndagen bjöd på brunch på Kroken med mjausketörerna Sofia och Jess, solsken, premiär för skinnjackan, promenad och två timmar yoga. Bra helg!

En vecka på Kap Verde är över, hem till snön och vårvintern, jobb och försenade färjor.

Sammanfattningsvis hängde vi mest på stranden vid hotellets bar. Frukost, lunch och middag vid havet. Jag fann ro att läsa ut 5 böcker och sov typ resten av tiden. Wilma gillade hängmattan på balkongen. Några kvällar gick vi ut "på stan", bland annat för att se karnevalen men det enda vi hörde var trumslagare på obestämt avstånd. Santa Maria var ett litet samhälle, (stor fattigdom på ön Sal) å ena sidan stora fina torg å andra sidan halvfärdiga huskroppar och mörka gator. Kändes inte helt säkert att vandra runt på. Sista kvällen fick vi sällskap och beskydd av en herrelös hund som jag och W döpte till Miguel. Han la sig vid vårt bord och skällde bort gäng och försäljare och följde oss hela vägen till hotellet.

Satt uppe med Super Bowl inatt. Ett sömnpiller/överlägsen ledning för Atlanta Falcons fram till halvlek. Jag somnade och missade Lady Gagas uppträdande men vaknade som tur var upp i tredje kvarten. Där stod New England Patriots för den största upphämtningen i Super Bowl någonsin (25 poäng) och tog spelet till historisk övertid. Jag som gillade Boston som stad hejade därmed på rätt lag..

Vi överlevde januari! Vad har jag ens gjort? Om jag ska lita på kamerarullen så promenerade jag, var hos W, blev besatt av norska tv-serien Skam (som resten av Sverige), träffade småkusinerna, var på kurs på Gotland. Febeuari inleddes bra med firande av Sofias fastanställning med middag och drinkar på Usine Il Roi på Kungsholmen.

Mamma och jag hade härliga dagar i Stockholm i helgen. Vi var först förbi mammas kontor på Östermalm och gick sen mot Slottet på utställningen Kungliga brudklänningar 1976-2015, vi shoppade julklappar till oss själva mest kändes det som, fortsatte med middag på Paulo Robertos restaurang Panefresco högst upp i Åhlénshuset och sen var vi även på bio. Sov på ett mysigt hotell, shoppade lite till och åkte hem till julbak och granbeklädning. En mycket mysig helg!