Djurgården - Hammarby

1kommentarer

Så matchen igår då. Jag höll mig inte uppdaterad på radion, det väntar jag med en stund tills jag har hämtat mig från Bajen - Helsingborg.
Det hade snackats mycket om måltorkan som vi har haft på sistone (485 minuter har beräknats), men den bröts två gånger om på Råsunda under gårdagskvällen. Pauliño gjorde 1-0 i mitten av andra halvlek och Charlie Davies gjorde äntligen sitt andra mål för säsongen inte alls långt ifrån slutet.
2-0 blev sluresultatet och tre fina poäng till oss.

Synd bara att han fick gult kort efter att ha dragit av sig tröjan efter målet. Den där regeln tror jag har något med att fotbollspelare inte ska vara reklampelare på plan för något annat än lagens sponsorer men den är lite småfånig. Fast, then again, varför ska spelare behöva ta av sig tröjan?image249

Foto: Andreas L Eriksson

Och så var det Rami, han höll nollan och jag hoppas att han med det blir mer stabil, inte bara för Bajens skull men också för det stundade europeiska mästerskapen.

1 kommentarer

J

08 May 2008 18:51

skönt att vi vann..synd att han fick gult kort..har tyckt att det är en dum regel men de vet ju om att den finns så det är ju lite onödigt att göra det..men jag klagar ju inte om jag säger så:P skönt att han gjorde mål igen i alla fall:)

Kommentera

Publiceras ej