Jag orkar inte förklara..

0kommentarer


..men det känns som jag kommer behöva. Förklara och försvara.
Ja, jag är supporter, nej jag är inte rädd.
Skrik inte bara efter hårda lagar, problemet ligger inte endast hos supportrar, människor som kan misshandla en annan människa till döds har nog antagligen slagits i andra sammanhang än vid eller på arenor. Problemet är större än att ge besöksförbud eller förbjuda bortaföljen.
 
Läs dessa inlägg om saken; Årstakex, Gustav Gelin, Jonas Dahquist
 
Finast är att se så många visa medkänsla med Djurgårdsfamiljen och den avlidnes anhöriga. Sorgen har inga färger, skrev AIK:s klack och höll tyst minut på sin hemmapremiär ikväll. Jag hoppas vi i Bajen också kommer ha en tyst minut. På twitter visar många sitt stöd till Djurgården med #viärni och syftar på Gnagets kampanj Vi är inte ni. Vid Stadion fylls staketet med blommor och ljus, tröjor och halsdukar från alla möjliga håll.
Sorgen har verkligen inga färger. Majoriteten av vi som kallar oss supportrar är helt vanliga människor, vi fördömer våldet. Ingen ska behöva ta skada på grund av sin klubb (förutom den ångest man upplever under säsongens toppar och dalar, den är oundviklig).
 

Kommentera

Publiceras ej