6 januari..

0kommentarer

Dessa dagar är gjorda för att vara ledig på, skulle helst alltid ha semester och kravlös tillvaro när Tour de Ski och Junior Hockey-VM går och årskrönikorna duggar tätt. För ovan nämnda evenemang är saker som gör att Matilda inte riktigt gör det hon ska.

Hemtentan kan vara den mest bedrövliga och ångestframkallande formen av examination. Mitt huvud jobbar nämligen lite knäppt, det vet jag, jag har alltid haft en orealistisk känsla för tid när det gäller dessa saker; jag lurar mig själv att det är många dagar kvar och jag kan börja lite senare. Nu har jag iofs börjat, därför får jag nu belöning med halv fredag denna Trettondag med en promenad ute i minusgraderna.

Och just det, inatt blev Sveriges juniorer världsmästare. "Det är så rättvist, Sverige är bäst i världen!" skrek kommentatorerna fram efter det avgörande målet i halva Sudden. Värt att sitta uppe till efter 5 på morgonen då!

Kommentera

Publiceras ej