Silver i stafetten..

6kommentarer



Att de alltid ska snacka om Petter Northug. Skit i hans så kallade osportsliga beteende - det har vi alla olika åsikter om. Jag beundrar den mannen som med sin taktik och åkstyrka helt enkelt utklassar i en spurt och han gör exakt det som mediabilden av PN skulle göra, han tystar publiken och saktar in innan han korsar mållinjen. Jag tror inte att någon av åkarna har något emot honom egentligen; hur mycket reportrarna än ställer frågan...

Silver för Sverige är ju inte dåligt, det är tvärtom grymt och hela stafetten var riktigt spännande tävling med blandade scener. Ett tag på sista sträckan kände jag att det lika gärna kunde gå åt helvete, som 4-5 plats, så då får man ju vara nöjd. Minst.

6 kommentarer

Ace

04 Mar 2011 15:04

Media-PN ville kanske återta sin kax-attityd.. Han storgrät ju inför sin hemmapublik i veckan. Det vore ju inget kul om han skulle bli en liten vekling, vad skulle pressen prata om då?! ;)

J

06 Mar 2011 16:10

Petter har ju spårat ur nu tycker riktigt illa om honom nu.. man gör inte som han gjorde efter staffeten.. om han bara kunde vara den stora idrottsman han är skulle han ju få sjukt mycket respekt för han är ju grym men han måste ju fan ha något fel i huvudet..

M

06 Mar 2011 19:20

Haha nej, lilla Petter.. Jag tror inte han kan göra något för att få mig sluta tycka om honom. (Förutom om han skulle sabotera för/fälla ngn med flit.) Skit i vad tidningar och media i övrigt säger.. De är dem som är de riktiga grisarna!! Vilka jäkla drev det blev i fredags bara för det.. I sportbladet igår stod det 2 meningar bara, TVÅ MENINGAR, om det svenska silvret, resten handlade om PN och vad han gjorde och sa efter målgång och vad svenskarna tyckte om detta.

Nä, jag fick nog när till och med SVTs reporter försöker pressa Hellner och grabbarna till att säga att det är för jävligt, med ledande frågor som: Vad säger du om PNs hån?

Wtf!! Jag är upprörd.

Han är vad han är, helt enkelt.

J

07 Mar 2011 17:52

Jag tycker bara att det är jävligt dålig stil.. framförallt det han gör efter.. va fan har kungen, björn borg och stenmark med saken att göra.. sen tycker jag också att det är lite onödigt att göra det så stort och fortsätta prata medkillarna om det.. jag tycker daniel var bäst när han sa att det va synd att han inte ramlade :P

M

07 Mar 2011 20:18

Det har jag inte hört själv att han har sagt, eller hur han gjorde det..Läste att det var ngt slags skämt med ngn kompis och att han inte kom ihåg alla namnnen, bara de tre. Verkar ju lite konstigt kanske.



Haha, ja eller Anna som ville att någon skulle hugga honom med staven?! ;)

Det är ju liv, press och snack han vill åt och det är han ju så skicklig på att skapa :)

J

08 Mar 2011 16:23

Äh okej han sa det i tv i alla fall så det kanske inte va så lyckat av honom.. och jag tror inte på det han försöker nog bara skylla på något när han insåg att det inte var så smart för det verkade inte planerat precis.. men med tanke på hur han var efter han vunnit dubbeljakten så kanske det bara är att han inte pallar att vinna utan att få psykbryt :P

Kommentera

Publiceras ej