13 mars..

0kommentarer


Favoriterna innan finalen höll för förväntningarna. 


Åh söndag redan, och jag kanske skulle ha gjort mer den här helgen - men det får bli en vecka med hårt pluggande istället.
Helgen har varit trevlig i alla fall, jag hade middagsgäster hemma hos mig i fredags i form av mor och syster som även sov kvar. Igår var jag nere på ett soligt Torvalla och såg Runa göra 1-0 så Bajen vann mot Luleå, för att sedan snabbt ta mig hemåt, byta om och åka in till stan där det blev middag och Melodifestival hos "faster" med familj. 
    Alla åtta som var där satsade en tia på vem som skulle vinna. Skicklig som man är gick jag därifrån med hela storvinsten ;) Jag sa ju att Saade skulle vinna!
Nu återstår det att se hur det funkar i Düsseldorf den 14 maj, om han går till final vill säga. Jag tror att de starkt ska överväga att ersätta glaskrosset till duschen från förra året, jag är inget stort fan av glaset men dansen är shysst. Och låten, ja den fastnar ju.

Annars så tycker jag poängutdelningen fungerade mycket smidigare det här året, med poäng enligt antal röster i procent och utan svenska jurygrupper. Jag skulle bra gärna vilja veta vilka som sitter i de Internationella jurygrupperna, dem skrämde upp mig rejält med tolvor till Linda Bengtzing och Sanna Nielsen - usch hemska tanke.

Kommentera

Publiceras ej