Movies, Magic, More..

2kommentarer



När ett nytt år börjar väntar jag med spänning på alla filmer som ska ha premiär, oftast är det några som man väntat extra länge på som inte kan gå fel (tänk Twilight och HP) och sista Harry Potter kommer 15 juli, och näst sista Twilight:Breaking dawn har premiär 18 november!

När det gäller nya filmer såg det efter min lilla överblick tunnt ut, det måste vara ett riktigt uppföljarår för här har ni: Scream 4 (15 april), Fast five (6 maj), Pirates of the Caribbean 4: On stranger tides (18 maj), Xmen first class (3 juni), Transformers 3: Dark of the moon (1 juli), Cars 2 (5 augusti) och Spy kids 4: All the time in the world (19 augusti).

14 oktober kommer The three musketeers, visserligen även den en fortsättning på en redan filmad historia men det är ju Orlando Blooms återkomst till vita duken. På riktigt i alla fall, efter lite mindre filmer och teater kommer han tillbaks i en ny kostymfilm. Jag undrar dock varför han inte gör vanliga filmer, han får gärna fortsätta med samma stil som Elizabethtown - fast något bättre..

Men vårens film för mig, med premiär 22 april blir nog Water for elephants, från boken med samma namn av Sara Gruen, som jag nu beställt. Rob Pattinson (Ja, han är en anledning att jag ska se den, favoriter får man väl ha..) spelar mot  Oscarbelönade Reese Witherspoon och Christoph Waltz.
Det kommer nog bli ett bra filmår ändå, snart ska vi ju börja koncentrera oss på Oscar och alla fina bidrag därifrån.

2 kommentarer

J

04 Jan 2011 23:02

Han är EN anledning?! Vem ska gå på den? Han är den enda anledningen.. sen att du kanske tyckte att den verkade bra när du började läsa om den är en annan sak..

Anonym

05 Jan 2011 00:57

Du känner mig alltför väl, J ;D

Man får ju mörka lite.. Jag tror jag ska gå på den, tvingar väl med Mic :) Den verkar dock ganska skum, men det gjorde Remember me också!

Kommentera

Publiceras ej