Road to the Oscars..

2kommentarer


I see the light från Disney´s Tangled med Mandy Moore och Zachary "Chuck" Levi.

Det är nu bara lite drygt två veckor kvar till Oscarsgalan, ovan nämnda låt är nominerad till Best Original Song. Får se vilken som vinner, Disney gör ju alltid bra musik. (I Original Score tippar jag på Alexandre Desplat för The king´s speech eller möjligen A.R. Rahman för 127 hours)

Annars så har jag sett ett par av de filmer som är nominerade, inte till bästa film men ändå. Såg The town igår och även HP7, Trassel och Toy Story 3.
Jag är riktigt sugen på att se Mr Colin Firth i The King´s speech, tror att han är fantastisk där och hoppas på att han vinner bästa manliga huvudroll. Black swan med Natalie Portman verkar ju inte ha premiär förrän efter galan men då får jag vänta. Man kanske ska se The social network och Inception också. Sen finns det ju klassiska Oscars-filmer som alltid blir nominerade. Typ The fighter och True grit, en "boxarfilm" och sedan en skum Bröderna Coen.

Galan sänds söndagen den 27 februari från klockan 23.00 och hela natten på Kanal9.

2 kommentarer

J

10 Feb 2011 19:19

Måste säga att jag är imponerad att du såg Hp7 i somras med tanke på att den hade premiär 17 november och att vi var på den då :P

M

10 Feb 2011 23:54

jaja, jag kan inte hålla reda på allt. Var glad att jag kommer ihåg vad som hände i The town som jag såg igår!

Kommentera

Publiceras ej