Coherence and implicatures..

0kommentarer

Oh, it has been a chaotic evening... but reading Mona Baker´s In other words made me realize why I chose this course to begin with. And isn´t that something, really? 

Kanske ska gå över till svenska igen förresten, men det är svårt när man inser att man faktiskt tänker på engelska. Ja det har alltså varit en riktigt kaotisk kväll då jag insåg att jag inte hade läst det jag skulle till morgondagens Discourse, samtidigt som jag skulle göra klart en uppgift till imorrn. Dessutom hade Mondo problem så jag kunde varken komma åt texterna eller lämna in uppgiften. Men det löste sig till slut efter att sidorna laddade klart efter 200 år..
It is strange that it is always discourse that suffers, I may need to prepare better for next time and save me some head aches.
Frankie Valli – Grease

Kommentera

Publiceras ej