19 september 2010

0kommentarer

Valdag idag och bussarna flaggar.. Själv röstade jag för någon vecka sedan. Det var första gången jag fick rösta och så röstade jag inte ens på riktigt på själva dagen, jaja. Det viktigaste är att man röstar överhuvudtaget och säger sitt.
Än så länge ser det ut som att Alliansen får fortsätta regera. Och Sd kommer in i riksdagen, vilket är en tragedi i sig. Jag satt och läste om de 12 viktigaste valfrågorna för småpartierna (Fi, Sd och Pp) igår och Sd har ju fan inga åsikter om något annat än invandringen, eller deras önskan att inte ha någon invandring alls. Jag fattar inte varför folk röstar på detta, alla vet ju vad de vill på riktigt. Nej, usch vad arg jag blir!

J och jag var i alla fall förbi lägenheten idag, småfixade lite med gardiner, målade dörrkarm och hade det allmänt trevligt med middag och valvaka. Nu börjar det typ kännas som man kan flytta in dit. Börjar bli splittrad om vad jag ska kalla hemma, för tillfället har jag tre platser.

Kommentera

Publiceras ej