For you, a thousand times over..

0kommentarer



Petter – Stockholm i mitt hjärta
Än är inte november slut och snökanonen har redan kommit, värst var det såklart i mina hemtrakter.. sa de på radion imorse i alla fall. Snöandet lättade och plogarna hann ikapp och nu är jag hemma i lägenheten igen. 
Det är dock första advent idag; vissa går i kyrkan, andra tvättar, pluggar och ser på skidor och nöjer sig med att tända ett ljus. Jag tillhör det senare..

I helgen läste jag ut Kite Runner, en mycket poetisk bok som nog blev lite lost in translation på svenska, tittade bara på sista bladet i svenska versionen och suckade över vårt språk som dödade slutet. På engelska var den hemsk, vacker, orättvis och hoppfull. Jag kunde dofta, se och känna barndomens perfekta hemland, Hosseinis verkliga Afganistan. Inte någon idyll men så mycket bättre än kommunist- eller talibaninvaderade. Informerande och rörande på samma gång. Jag ska skriva en Book review i veckan, har redan börjat fundera som ni märker.

Kommentera

Publiceras ej