Tredje gången gillt.. Narnia inte Änglagård.

0kommentarer


E.M.D. – There's A Place For Us

Var och såg Narnia: The voyage of the Dawn Treader idag. De äldre barnen Peter och Susan fick inte åka tillbaka till Narnia precis som Aslan lovat i slutet av förra filmen. Med sig har Lucy och Edmund istället sin kusin Eustace. Han kommer få åka dit med sin kompis Jill i nästa, om det blir en film är oklart. Och med tanke på hur utkramad handlingen var i denna så vet jag inte om det är någon idé att göra en fjärde...

Edmund (Skandar Keynes) var cool som vanligt men för övrigt var det enda positiva Kung Caspian (Ben Barnes) som, om möjligt, såg än mer fantastisk ut. Han hade odlat skägg och skippat sin telmarinska dialekt som vissa störde sig oerhört på (och med vissa menar jag min vän J).
Annars reagerade cineasten i mig på att det inte längre var Disney utan Twentieth Century Fox som tagit över som presenting Producing company. Walden Medias skippande logga var där men Disneys fina intro lös med sin frånvaro. Jag undrar varför de valde att inte fortsätta? Ville de förändra för mycket? Andrew Adamson och Harry Gregson-Wiliams var inte heller med, andra svarade nu för regin respektive musiken. 
Kanske var det därför jag inte tyckte om den lika mycket...

Kommentera

Publiceras ej