Looking back at 08...and forward to 09..

0kommentarer

Man kunde ha trott att det var en vanlig söndag (natt mot måndag) men när jag tänker efter... Jag sitter just nu och lyssnar på P3, en nedräkning på det mest nedladdade låtarna under hela 2008. Det är en sån nostalgitripp och jag har absolut svårt att sitta still här där jag sitter med en bok i mina händer. Allt från melodifestivallåtar man trodde (och kanske hoppades) att man hade glömt till de mest lyssnade på hos mig.

Mina favoriter under året som kommer direkt till mig är:
Viva la vida - Coldplay. För att det var en av de första låtarna från skivan, då jag verkligen blev engagerad. Visst har jag alla de andra skivorna men nu ska jag köpa EP:n och gå på konserter stup i kvarten! Jag som knappt vet vad en EP är för något! Ja, Coldplay betyder något speciellt för mig. Och konserten på Globen var fantastisk, nu är jag lika förvånad över att de ska ut på turné igen så snart inpå som att jag heller inte har biljetter. Om en konsert med Coldplay kan bli bättre än den i Globen den 18 september 2008 så skulle det vara på Stockholms stadion den 22 augusti 2009! Biljetterna ska bli mina på något sätt!!
All summer long - Kid Rock. För att han har snott riffet till den skönaste countrylåten någonsin - Sweet Home Alabama vilken jag föll för redan i högstadiet. Och för att den alltid kommer förknippas med sommaren 08..
Vilken även dessa två låtar kommer göra men på annat vis nämligen för att de spelades ständigt på det enda stället i vår stad, TG. Infinity - Guru Josh Project och Pokerface - Lady GaGa.

En helt annan låt utanför listan, från ett helt annat årtionde som betyder något av en helt annan anledning är Have you ever seen the rain - Creedence Clearwater Revival.

Förresten ett försenat nyårslöfte är att tatuera mig innan fotbollssäsongen börjar...

Kommentera

Publiceras ej