22 januari

3kommentarer


In memoriam... Heath Ledger

Idag blev Heath nominerad till en Oscar för sin roll som Jokern i The dark knight, men det vet väl de flesta. Han var fantastisk och jag tycker, ärligt, att han ska få en postum Oscar. Jag har fått frågan om jag tycker det bara för att han dog eller om han verkligen var så bra, och det var han. Tyvärr är det nog så att man inte riktigt tittar igenom en skådespelares prestationer ordentligt förrän de har gått bort, man tar dem för givet.. Jag hoppas i alla fall på att han vinner, vet inte vilka han står emot men det är en speciell grej och jag har alltid gillat Heath.

Trots att han började med några (bra) romantiska komedier som En riddares historia och 10 orsaker att hata dig så gjorde han ju även roller med djup som är av Oscars-material, som Brokeback Mountain och I´m not there. Jag väntar även med spänning på The imaginarium of Doctor Parnassus där också Jude Law och Johnny Depp är med. (Måste tillägga här att jag redan noterat Johnnys skådespeleri och tycker att han förtjänar alla priser han är nominerad till och fler..) 

Oscarsgalan sänds natten mot måndagen den 23 februari på kanalnio.

3 kommentarer

Y

24 Jan 2009 14:38

Haha, verkligen. I korridorena eller något. Det blir bra.



Men hello, så här kan du ju inte skriva. Jag börjar ju nästan böla, han är ju bara bästa. Och snygg. Och het. Och bra. Och ja. Jag har nog varit förälskad i honom ända sedan "en riddares historia".. ÅH! Hoppas också han vinner. Antar att du ska kolla på galan? No mather what time? ;)



Ja verkligen, jag brukar tycka att det kan bli sån hets med att vara brun, tycker det verkligen är så fult med hård solariebränna och så vidare. Men come on, nu är det inte okej längre. Jag är så vit! Haha! Not okey. At all!

Y

24 Jan 2009 14:39

Glömde det viktigaste. Solpuder? Fjortis? Hahaha! Amen du, det värsta.. jag gör det med. Använder pudret alltså. Fast med måtta såklart. Men ändå. Fjortispuder.

Jaja. ;)

Jennifer

28 Jan 2009 23:38

har utmanat dig på min blogg =)

Kommentera

Publiceras ej