My dream..

2kommentarer

Det har länge varit min dröm att åka till Australien, detta land som inte bara erbjuder massor när det gäller upplevelser och en skön dialekt, de har en historia också. Jag gjorde ett arbete (som jag tog väldigt lång tid att börja på om ni kommer ihåg) om folkmord på urbefolkningen aboriginerna. Jag läste om mord, attacker, diskriminering och den stulna generationen - då halvblod (som taget ur Harry Potter, fast på riktigt) togs ifrån sina familjer för att uppfostras "vitt". Men jag läste även om en ny generation som tar sitt ansvar och lämnade en officiell ursäkt i början av förra året.
    


Ikväll såg jag filmen Australia, regisserad av Baz Luhrman och visst märker jag det. Om det är på grund av Nicole Kidman som återses i hans succé Moulin Rouge eller om det beror på dessa kameravinklar som gör att man LEVER I FILMEN. Fantastiska Hugh Jackman, som jag inte behöver säga något om - han har en kraft som gör att man tror på honom vad han än gör. Credd till de som castat Brandon Walters till rollen som Nullah.
     När det står episk kärlekshistoria så får man det, oavsett förutsägbarheten i det så klev jag ur biografen några tårar rikare/fattigare och med ett leende på läpparna. Because, there is no place like home...

I höst/vinter bär det av till landet i mina drömmar.

2 kommentarer

Annika

03 Feb 2009 08:41

Åh jag ska nog försöka ta och masa mig och se den någongång ...



Nää det verkar ganska kört nu med Sulan men klippet på Officiela hade fått mig att hoppas då pratade han tom om att följa med till LA :/

Annika

03 Feb 2009 08:41

Inte officiela, svenska fans ;)

Kommentera

Publiceras ej