Sjunde oktober..

2kommentarer

Han har blivit uttagen nu.. Inte så konstigt eftersom det var relativt länge sedan han gick ifrån Bajen till Groningen nu, över en månad faktiskt.
Jag pratar såklart om Petter Andersson.
Det är Christian "Chippen" Willhelmssons plats i truppen han tar till lördagens VM-kvalmatch mot Portugal. Tydligen har Chippens skadade lår inte hunnit läka och därför får nu Petter chansen i landslaget. Äntligen!

Petter mot ADO Den Haag. Foto: www.fcgroningen.nl 

Det återstår att se om han får spela, jag hoppas ju på det, men man vet ju aldrig med Lagerbäck (som förövrigt måste fått en smäll eller något eftersom han tar med honom, så olikt en persons strategi som det kan bli. Fast Petter spelar ju inte längre i Hammarby, kanske bara det som krävs).

-----------------------------------------------------
Idag var hela klassen i stan, först på Stockholms Universitet och deras forskardagar; vi var på en föreläsning om en fisk i Östersjön, svartmunnad smörbult. Säkert lite intressant om man var insatt men jag tyckte mest synd om föreläsaren eftersom alla åskådare var ungdomar som pratade om annat. Däribland lilla jag..

Sedan åkte vi till Postmuseeum i Gamla stan där vi fick en rundtur, posthistoria och sedan lite uppgifter om källor och källkritik.

2 kommentarer

Sandra

08 Oct 2008 00:22

Hoppas nu han får chansen att visa upp sig också!! :)



Svar: nej jag menade att det var hennes namnsdag som du skrev :) jag som inte skriver ut ordentligt.

Inte alls roligt att hamna i sånna perioder när det går trögt och man inte vinner.

Det går inte speciellt bra. Gjorde en bra match förra omgången idag trillade dom samman igen. Det som irriterar mig är att man gång på gång hör från johan (och linderoth) att inställningen är urusel och att spelarna inte vill vinna.. finns inga ursäkter då liksom. Så nu kommer väl sure sambon hem vilken minut som helst efter 2-1 förlust mot Falkenberg..

Kram

Erik

13 Oct 2008 15:03

Synd att petter inte fick chansen! Han är verkligen värd den. Sebastian Larsson var riktigt bra men han var trött på slutet och då skulle petter fått hoppa in. Likaså Marcus Berg, Elmander var också trött och Marcus som är i hög form kunde verkligen avgjort matchen.

Kommentera

Publiceras ej