Nionde oktober..

3kommentarer

Idag var det dags för ännu en dag i stan - klassen möttes för att äta lunch tillsammans men det blev inte riktigt så. Och vem hade egentligen trott det, det var inte så svårt att gissa att alla inte ville äta på samma ställe. Vi fikade därför lite på Cafét i kulturhuset och en klump av klassen gick till Pizza Hut. Jag har nog aldrig känt mig så mätt som idag, har inte ens ätit middag än..
Anledningen att vi var i stan - studiebesöket på Forum för levande historia genomfördes på eftermiddagen, tema Spelar roll!

----------------------------------
Nobelpristagaren i litteratur tillkännagavs idag. Jean-Marie Gustave Le Clézio från Frankrike, relativt ung (född 1940) för att få priset med tanke på att många pristagare är så svaga av ålderdom att de inte kan komma till Nobelfesten, med verk som Allt är vind och Rapport om Adam.
Som man självklart aldrig hört talas om, eller?

3 kommentarer

Y

09 Oct 2008 22:43

Åh så ni får åka på studiebesök? Vi är ensamma kvar i skolan. Det seriöst ekar i korridorerna. Det är bara vi esteter kvar, alla andra har mystiskt försvunnit. Och jag som trodde att man skulle fördjupa sig i sin linje under en vecka som denna.. typ vara i skolan 8-18 och bara lära lära lära.. ^^

Sandra

10 Oct 2008 09:30

Åh mums med pizzahut :) Nejdå ingen jag hört talas om det där!!



Svar: Haha vi missbrukar nog Blue Keld en del :P Dom är en av bois största sponsorer så det finns alltid i våran kyl!

Ja hon heter Jenny :) Ska gratta henne i efterskott från dig hehe.



Nej det hade varit roligt att se honom spela där, har ju gjort bra ifrån sig nu i Groningen!



Ja det har det verkligen! Det är riktigt tråkigt. Blir en hel del förändringar inför 2009. Kanske i båda lagen?

Kram

Elsa

11 Oct 2008 18:24

hejhej!

jag har inte bloggat på sistone!

men nu har jag kommit igång igen!

& jag hopaps på allt att du hollar & kommenterar min blogg!

ciao

Kommentera

Publiceras ej