Hammarby - Halmstad

0kommentarer

Efter förlusten mot Gefle som jag valde att inte skriva om så tyckte jag att laget skulle vara revanchlystna till matchen igår. Det var dessutom över en månad sen vi var på Söderstadiuon senast och det är alltid lika underbart att vara tillbaka. Jag och J mötte upp varann på tåget i Handen och åkte sedan som vanligt in.
Vid Globen blev vi erbjudna något sorts medlemskort in till sponsorrummet där vi tydligen kunde få öl. Haha. Vi tog det inte...

Första halvlek bjöd inte på något storspel och alla mål kom sedan i andra. Det var Poppens förtjänst att det inte blev fler inläppta mål än ett. Styrkan framåt förbättrades genom att Charlie och Castro byttes in, kort därefter gjorde Olof Guterstam sitt första mål i Hammarby. Trots domaren Martin Hansson (som vi sjöng om i klacken: Rädda våra liv, rädda våra barn, bort med Hansson från fotbollsplan!)  så fick vi straff. VI FICK STRAFF! Lolo sköt in 2-1 målet.

Höstmatcher är både underbara, kalla så att man får ont i lederna och jobbiga. Man vet att det snart är slut och ångesten man hinner känna innan nästa säsong börjar igen. (Jag tippar på att jag kommer gå på hälarna redan i mitten av januari.)
Men det är en kvar.
Då vi säger adjö till Söderstadion för 2008.
Det är på måndag vi krossar Malmö!


Olof Guterstam gör mål fortare än Sulan i Bajen. Foto: Andreas L Eriksson

Kommentera

Publiceras ej