Tjugoförsta november..

1kommentarer

Det har varit två långa dagar nu. Igår var vistelsen i skolan kort men vi hade redovisning av samhällsuppgiften som ingen riktigt verkade vara klar med och vi åkte sedan in med klassen och såg Nathan den vise på Stadsteatern.
Det var många skådespelare som vi kände igen, jag kunde inga namn alls utan började hitta liknelser som "Det är Måns från Pelle Svanslös", eller "Det är polisen i Tzatziki, morsan och polisen" och tjejen från "Se upp för dårarna". Då märkte nog resterande publik vilken generation vi är.

Efter närmare efterforskningar vet jag nu att de medverkande är: Lennart Hjulström, Nina Zanjani, Angela Kovács, Christer Fant, Odile Nunes, Fares Fares (men det visste jag redan för vem kan missa honom?), Jacob Ericksson och Bengt Järnblad.
Pjäsen var i alla fall mycket bättre än jag förväntade mig och man kanske borde se på mer teater... (Jag sa kanske!)

Idag har, vad som kändes vara hela skolans treor, varit på SACO-mässan. Det var som vanligt, man gick runt och tog massa påsar från olika skolor.
Skillnaden från gymnasiemässan som jag kommer ihåg är att jag faktiskt lyssnade mer på alla nu. Jag vet ju inte alls vad jag ska göra så därför tog jag många kataloger med olika utbildningar. Jag ska bläddra igenom dem men vet ändå att jag ska jobba efter studenten.

1 kommentarer

Erica,

22 Nov 2008 09:33

svar: japp! bara SU som har kombinationsprogrammet för lärare ;D.



Vet du vad du ska jobba med efter studenten? =)

Kommentera

Publiceras ej