IFK Norrköping - Hammarby

5kommentarer

5-2...
Var är vårt försvar?
Avvaktar att säga mer förrän jag får se matchbilder.
Tråkig avslutning på säsongen dock.

Så nu har det gått en tid och jag kan skriva om matchen. Charlie gjorde två mål inom de första fem minutrarna och jag satt vid radion och tyckte att det verkade enkelt. Men sedan hände något, jag tror vi slutade spela fotboll och kommentatorn upprepade hela tiden att Norrköping gillade sådan fotboll, när det skapades stora ytor, gladfotboll utan riktigt allvar.
Visst var det inget allva i matchen egentligen, vi slogs för en femte plats och om titeln bäst i stan. (Strunt samma, skit i tabellen, Bajen bäst ändå!) Norrköping var redan klara för superettan igen, och när spelarna gick ut på gräset på Idrottsparken hade Peking bara vunnit tre matcher efter en usl säsong.
Och så förlorar vi med så stora siffror! Det betydde inget men det var ändå inte den säsongsavslutning man hade hoppats på.
Mest av allt är jag bedrövad för att säsongen är slut överhuvudtaget...
Hur ska det gå?

Och just det - grattis Kalmar FF till SM-guldet!

5 kommentarer

Ace

09 Nov 2008 17:27

Och icke att förglömma - Petter gjorde mål i Groningen idag!! :D

Sara

09 Nov 2008 17:32

jo.. hejar på både lb07 o mff..

Sara

09 Nov 2008 17:32

får passa på att säga tack. De behövdes tyvärr var man ej på matchen :(

men hörde o läst att den var himla bra :)

Jennifer

09 Nov 2008 19:12

sv: joo jag hoppas att de blir ett dagis eller på en tjänst på kastanjen/albacken, där jag sommarjobbade, har nog aldrig trivts så bra på ett jobb/praktik som jag trivdes där...



joo klart man vill se dem spela.. =)

föresten vet du vem 5an i hammarby är? (fotboll)som djurgårdare kan man inte besöka hammarbys hemsida xD

Erica,

09 Nov 2008 19:57

svar: jaa, verkligen helskumt :/. . tror inte att det är något som smittar i alla fall xD

Kommentera

Publiceras ej