Semifinal #2..

5kommentarer

Island- Techno. Jag tycker inte om sånt. ´Nough said!
Sverige- Charlotte har vunnit förut och självklart tycker jag inte att låten är dålig. Men varje gång vi svenskar säger att vi kan vinna så får vi kvala. Vi får se..
Turkiet- Titeln Deli betyder galen, det kan jag tro på. Lite tråkig, videon ser ut att vara hämtad från Red Hot Chili Peppers, kanske är de dem han vill likna. Tyvärr.
Ukraina- JLo från öst med dålig engelska. Det hänger på ett bra nummer på scen, radiohit, hon har schyst röst.
Litauen- Den tråkiga delen i en musikal, jag hoppas att han klipper sig. Låten vill mycket men räcker inte. Han blir nog en ofrivillig paus då man kan göra sig en kopp kaffe.
Albanien- Meningslös melodi utan refräng.
Schweiz- Mycket vackert, jag gillar ju italienska. Han sjunger att det var fantastiskt, och det kan det säkert ha varit. Det krävs en speciell sinnestämning för att lyssna på den, om inte i festivalsammanhang.
Tjeckien- Usch 90-talet är tillbaka. Lite Ace of Base, det passar inte riktigt i nutiden och låten är allmänt tråkig.
Vitryssland- Ansträngd Jimmy Jansson kopia med Terminator-komplex och Bondlåtstema. Det ni! Jag ska förklara: Han var lite lagom söt, sjunger Hasta la vista med en melodi som låter som den senaste bondlåten (fast den är extremt mycket bättre)
Lettland- Nu var det dags för piraterna, och tjejen som ser ut som Linda Bengtzing. Trallvänlig.. With a heyheyhoy..Men annars helt, jag citerar Thomas Järvheden: "Brandsta City Släckers handikappade kusiner"
Kroatien- Det är en gammal man och ett dragspel. Allsång någon?
Bulgarien- Dj vs. Dj..Nej..Efter deras nummer orkar man inte vänta på den sävliga tjejen med den sävliga låten. Och förresten, det finns redan en Timbaland. Don´t take him away.
Danmark- Jag är svag för denna sorts tralliga musik som dessutom börjar som old school jazz. Att han även lånat Roger Ciceros gråa kostym från förra året skadar inte heller. (Ni vet han som sjöng Frau regiern die Welt) 
Georgien- Japp, detta kan jag gilla. Men sjunger hon om att freden kommer?
Ungern- Balladen kunde ha blivit så bra, men det blir bara tidsfördriv.
Malta- Landet som alltid skickar en ballad sjunger detta år om Vodka.
(R)Östfrieri?
Cypern- Oompa loompa med cyperiska strängar som sedan blev högtempo. Evdokia Kadi startar i vadderad jacka och basker och avslutar i en neglige.
Makedonien- Det blir aldrig något, inget man hatar, inget man gillar.
Portugal- Här är den maltesiska kvinnan med balladen, fast hon är portugisiska och sjunger om havets fru. Varför?

5 kommentarer

Tobias

22 May 2008 17:37

svar: fick du bra betyg ? :D

Marcus Å

22 May 2008 21:11

Marcus Å

22 May 2008 21:12

Sorry blev något fel förut :$ Jag är bara fan av IFK Norrköping :9

Tobias

22 May 2008 21:33

svar: yes de har jag, G i matte B:P haha fan!

Tobias

22 May 2008 21:38

svar: omg, det är ju helt sjukt ;O

Kommentera

Publiceras ej