Inte mycket kvar nu..

3kommentarer

Idag är sista dagen som jag är barn, om man ska tror FN:s definition så blir man vuxen vid 18 års ålder. Ska man vara exakt så blir jag det klockan 11.51 imorgon..
Det känns väl inte så mycket annorlunda men jag kommer att få skriva under papper, ha kontroll över mina egna pengar, rösta i val (Nästa val är till EU i juni 2009. Rösta ni också, de har otroligt mycket att säga till om..) osv. Fast jag kommer alltid att vara barn så länge jag har föräldrar, och pappa kallar mig gumman ändå.

Hur ser ni på artonårsdagen?

3 kommentarer

mojsan

05 May 2008 22:41

Japp som fan!
2 samhällsprov (demokrati och brott & straff) :/ hatar samhälle alltså, tråkigast ämne ever!

sandra

05 May 2008 22:49

Svar; Tack! Det tycker jag är härligt, när man kan sitta ute & plugga. Som du säger, känns inte alls lika jobbigt eller tråkigt då. Han har ju alltid sina små förklaringar till det där. Oftast är det när han tappar boll & de kommer förbi honom som han drar omkull eller kapar dem. Han brukar inte snacka till sig men ibland blir jag galen när jag ser han gnäller hos domaren.

Så det är 18 du blir imorgon? Nice! Det kändes lite speciellt när man fyllde 18. Men jag är fortfarande cirka fem år mentalt så det är ingen större skillnad :P

Louise

05 May 2008 23:02

Grattis i förskott! :)

Jag har inte riktigt känt på 18års grejer än. Förutom att skriva på ett papper i skolan (som jag stoppade ner i väskan först!;)) hahha.

Kommentera

Publiceras ej