Hammarby - Göteborg

1kommentarer

Efter att ha blivit hämtat av J och hennes mamma, som varit på sightseeing i staden, åt jag och J mjukglass i Ösmo centrum. Därifrån åkte vi och Mic med ersättningsbussen till Västerhaninge, pendeln till Årstaberg och tvärbanan till Globen.
Och det var tur eftersom både jag och J hade en känsla att det skulle vara bra att åka tåg. Vi hade rätt. Självklart var JK, JG och EE där, JG vann biljetter till Premier League i pausen. Gissa om vi blev förvånade när de ropade upp hans namn, visade honom på storbildsteven och hörde honom svara på frågan: Är det många bajare i Nynäshamn?
- Bara bajare..

image247

Själva matchen slutade 0-0 men var mycket roligare än Elfsborgsnollan. Båda lagen hade chanser främst i första halvlek och det kunde ha slutat med vinst till båda lagen.
Domaren var lite väl konstig, men sedan såg jag att det var Fröjdfelt och han är alltid sån på Söderstadion.
Petter Andersson var underbart bra och alla blev oroliga när han låg kvar efter en duell, tror att han klarade sig med en lårkaka, Erkan hittade Charlie från sin kant och Rami Shaaban var lugn som en filbunke mellan stolparna.

Så till det första besöket i klacken: det var lugnt, jag trodde defintivt på mer stök i en högriskmatch mot Glenn och stämningen var på topp. Fler besök i höst tippar jag på.

1 kommentarer

Jennie

05 May 2008 10:10

damp! göteborg skulle ha vunnit ;D

Kommentera

Publiceras ej