Tillbaka i huvudstaden..

6kommentarer

Lördag igen, melodifestivalen ikväll.
Charlotte Perelli - Hero
Jag tror att låten har stor chans att komma långt i Eurovision, det låter lite som en förfinad version av Helena Paparizou. Några fler lyssningar bara.
Sibel - That is where I´ll go
Jag tyckte inte om låten i deltävlingen, jag tyckte inte om låten i andra chansen, jag tycker inte om låten i finalen heller.
Rongedal - Just a minute
Det är en rolig låt, hoppas att det går bra för dem men inte hela vägen för jag tror inte det kommer funka.
Linda Bengtzing - Hur svårt kan d va?
Den enda riktiga schlagern i startfältet, en klassisk Bengtzinglåt. Hon kommer nog inte sist.
Christer Sjögren - I love Europe
Så fruktansvärt dåligt. Kommer han inte sist så får vi ta ett allvarligt samtal med Sveriges tanter.
Amy Diamond - Thank you
Lilla (16-åriga) damen Diamond kommer sälja så många exemplar av sin nya skiva, men det kan inte bli något stort ikväll. Hon påminner mest om de små vitryska tjejerna som vann lilla eurovision för något år sedan.
Sanna Nielsen - Empty room
Balladen. Sanna är Sanna och sjunger såklart fantastiskt. Någon gång ibland vinner en ballad i ESC, det var förra året. Tyvärr.
Nordman - I lågornas sken
Nu vet jag hur refrängen går! Nordman har fördelen att ha framfört sitt bidrag fler gånger (i andra chansen) och slog ut självaste Androla. Kan gå bra.
Frida feat. Headline - Upp och hoppa
Nej, och åter nej att detta ska hamna på den övre delen av kvällens resultattavla.
BWO - Lay your love on me
Detta ska väl fungera i östra Europa, men annars så låter det som en blandning av ABBA och Madonnas Hung up.

Mest intressant bli att se vad Björn Gustavsson kommer hitta på ikväll, han har tydligen fått mer tid på sig nu också.

6 kommentarer

mojsan

15 Mar 2008 12:55

åh vad kul :) Jag skulle också vilja åka o shoppa, men har ingen tid :/

Jo det ska jag också se!

rebecca

15 Mar 2008 13:48

Jag tycker som du. Sanna är bra med. Christer är för jävla pinsam. Alla får vinna utom honom, amy, nordman, sibel

Tobias

15 Mar 2008 18:10

svar: sant så sant :) det är ju kläderna man ska titta på =)

mickis

15 Mar 2008 18:35

är det inte fler bidrag? vad hände med den där otroligt kassa "upp o hoppa"? SNÄLLA SÄG ATT VI SLIPPER? :)

mickis

15 Mar 2008 18:50

hahah faaaan, den är ju så hemsk! jag skäms åt dom när jag ser det..

mickis

15 Mar 2008 19:20

haha ja det verkar ha blivit så! får ta mig i kragen nu :P
jaa faktiskt, bedrövligt! jag vet faktiskt inte, jag har inte hängt med så bra i år.. har bara sett två av fyra deltävlingar. finns ingen som jag verkligen känner starkt för, charlotte perelli kanske? du då?

Kommentera

Publiceras ej