"Jaså, ni kör med tonartshöjning.."

0kommentarer

Melodifestivaelns fjärde och sista deltävling sänds ikväll från Karlskrona. Jag har även denna gång skummat igenom låtarna och kan konstatera att det som kallas dödens grupp faktiskt är den sämsta. Kvalitén på årets festival har varit usel by the way. Det enda man (läs jag) har varit nöjd över har varit Björn Gustavsson. Jag väntar med spänning vad han ska hitta på ikväll. Innan dess så ska åtta bidrag dras igenom:

   Niklas Strömstedt
med en typisk NiklasStrömstedt-låt. För många ord om kärlek är väl egentligen aldrig spännande och vi kommer nog vara mer intresserade av att dissa hans kläder ikväll.
   Calaisas If I could är gjord enbart för radion.
   Daniel Mitsogiannis
Pame. Jaha, har vi inte redan hört detta förut?
   Till en början är Linda Bengtzings Hur svårt kan det va? en total kopia av Mikas Grace Kelly fast på svenska (Ni vet: "I can be brown, I can be blue, I can be violet sky". Det blir "Jag kan va varm, jag kan va kall, jag kan va allt du vill ha"),  med lite Spice Girls Stop så har du låten pinned down..
   Nordmans andra medverkan i festivalen, nu med låten I lågornas sken. Imponerar inte lika mycket som Ödet var min väg.
   Sibel kan ta sin This is where I´ll go och gå någon annanstans.
   Fronda sjunger om sig själv och är klart inspirerad av Israels bidrag till Eurovision förra året. Push the button blev till Ingen mår så bra som jag.
   Sist men inte minst kommer Charlotte Perellis Hero. Jag gillar den inte och kommer inte rösta på någon den här gången.

Vem ska vinna och hur ska detta gå? Sverige måste kvala  till ESC och man måste väl ha en bra låt (eller vi kan skicka BWO så vinner vi) som vi är stolta över? En sådan finns inte...

Kommentera

Publiceras ej