Helt fantastiskt underbart..

0kommentarer

Nu är jag tillbaka. Det har varit skitskönt i Göteborg, ångrar inte en minut.
Quick recap:
I torsdags åkte mamma och jag tidigt med "mjölktåget" , på eftermiddagen shoppade vi lite i Nordstan. Detta var ju inte bara tänkt som en helg  för att titta på konståkning på, lite shopping kan man lätt få in också!
Fredagen spenderades i Scandinavium, herrarnas korta program från klockan 10-17 och sedan isdansfinalen 18.30-22.30.
Ni kanske har läst om konståkningen i tidningen, det står att publiken var fantastisk - och det var vi också. Den stämningen när Kristoffer Berntsson steg ut på isen som den första i sin startgrupp och tog ledningen har jag inte upplevt någonstans - och jag är ändå hammarbyare som  har upplevt Söderstadion.. Det spelade ingen roll vad varken han eller Adrian Schultheiss eller Brian Joubert, Tomás Verner, Stephan Lambiel gjorde, vi jublade så fort de klev på isen. Fantastiskt och underbart.
När sedan isdansen började var jag lite trött och saknade lite av entusiasmen för de åkare som rankats sämst - höjdpunkten igår var absolut herrarna...
Sedan idag, sen frukost och mer shopping innan X2000 hem till Stockholm C och hann med pendeln till Nynäshamn.

Idag har det varit final för herrarna, jag vet inte ännu hur det har gått. Det gör inget om jag får reda på det men ska se inspelning på måndag med mamma. Än kan man inte släppa det.
Vad har ni gjort i påsk?

Kommentera

Publiceras ej