080611

4kommentarer

Nu är jag hemma och har lite tid att skriva. Kom hem sent från Kungsan igår efter den sköna segern. Dammet yrde när Sverige gjorde mål.
Jag kan säga att jag - med mina 161 cm över havet - inte såg särskilt mycket av storbildsteven. Men det var ju tur att den var så stor annars hade jag inte sett någonting alls!
Det var bråk på tåget vid Handen men sen kom jag hem för att sova några timmar innan jag imorse gick på färjan till Gotland. 

 

Min första riktiga jobbdag gick nämligen ut på att åka en färja till Visby för att se hur den såg ut, vi tittade på kupéerna och träffade styrman uppe på bryggan. I Visby fick vi en rundtur i deras terminal och sedan gick vi till Destination Gotlands huvudkontor Böljan och träffade folk där. Vi hann med en glass också innan det var dags att ta färjan hem igen. Det blev väl ungefär en timme på Gotland och över sex timmar på båten.

Har ni gjort något roligt idag?

4 kommentarer

Tobias

11 Jun 2008 22:32

svar: menar de, tänk där inne bland allt folk, helt sjukt att man röker då!

Tobias

11 Jun 2008 22:45

svar: kanske inte ;)

Annika

12 Jun 2008 00:16

Tack så mycket! =)

Ja, jag har faktisk inga planer alls, alla arbetsplatser säger att jag är för ung så det blev inget jobb, men det är ju skönt att ha det slappt med :) Har dock ingen aning om när jag börjar skolan men det får jag väl reda på någongång :P

Sandra

12 Jun 2008 10:10

Då är vi nästan lika långa, jag är 163 :) Tur att storbilden var tillräckligt stor ändå. Inte lätt att vara liten eller vad säger du?



Svar: Ja Zlatan, den mannen alltså! Ja det var ett tag sedan han nätade för Sverige nu men jag kände på mig att det var hans tur. Han var inte lysande men han gjorde sitt jobb i alla fall. Så han kan nog störa dem andra lagen han också. Han är ju snabb och stark som bara den i alla fall.



Jag tror det kan bli svårt för Frankrike, dem såg alldeles för tama och fantasilösa ut på planen mot Rumänien. Och Italien var riktigt dåliga mot Holland så det kanske inte blir en sprakande match som man trodde mellan dem två.

Nej Holland eller Tyskland blir för svåra för Sverige. Sen beror det på vilket lag dem får om de ska kunna ta sig vidare. Jadu engelska domare skulle aldrig tolerera sånt, dem är tuffare mot filmningar så det var en bra idé haha. Han tyckte säkert det men nu vann dem ändå stort och han behövde inte kasata sig. Det känns liksom rättvist, för det är sportsligt att göta på det sättet. Nej dem kan inte skylla på någon annan och det slår ju i regelboken så det var rätt beslut helt klart. Och det tycker jag är enormt bra av de svenska domarna att kunna stå upp för en ny regel ordentligt på det sättet, under en sånn match. Det är ju inte lite press menar jag.

Absolut, reglerna kan man gärna tassa runt enligt honom. Ser inte domaren det så är det okej. Jag satt och kollade igenom gamla tidningsklipp för någon dag sedan och det roligaste var förra året. Han fick två röda kort SAMMA vecka. Och så ställde dem en fråga typ "två utvisningar på en vecka, kommentar?" och då säger min knasiga pojk "jo det blir så ibland". Jorå.. han lever i en lite egen värld han alltså. Han gillar inte regler som är emot honom men sen vill han ofta ha frispark när andra gör samma sak.



Lite konstigt beslut men jag tycker det var bra, han visade verkligen vilken spelare han är. Roligt för Danne för personligen tycker jag han är underksattad. Han står inte för den tråkiga "sidleds"fotbolls som alla beskyller honom för. Haha nej kan inte vara lätt att se mycket men stämningen var väl bra?



Det tycker jag med, det är lite löjligt att dem inte skulle får gå ut och göra något kul när dem är lediga från match & träning. Visst dagen innan match eller efter en förlust är det väl inte något man gör men nu har dem haft en halv vecka ledigt. Precis, dem är också människor och det är synd att dem inte kan få vara ifred. Dem har förlorat 2 av 10 matcher så jag förstår inte riktigt grejen.

Det var boisarna som höll på nu och snackade massa skit om killarna nu. Ja, det är trist!

Det var riktigt trevligt, blev en bra stämning och killarna fick lite frihet att göra vad dem ville. Och så blev det ju vinst också,härlig!!



Absolut, Allsvenskan har sin egen charm. Anders Linderoth han har koll på läget.



Dem gör ju det och då är det lätt att snacka en massa om vem som är bra eller dålig, man har inte fått med hela bilden. Jo det är klart att man inte alltid sitter och kollar så noga, ibland blir det ju lite ytligare när man bara slötittar lite men då avstår jag också från att kommentera.



Synd att han aldrig kom in mot Grekland men han får kanske chansen mot Spanien? Gjorde ju mål mot dem på hemmaplan i kvalet :)

Nej Elmander såg hyfsat pigg ut tycker jag.



Nej det är inte tillräckligt bra. Med det material och de pengar som finns i laget så borde man komma högre upp i tabellen helt klart. Förra året fanns det noll trygghet i MFF och jag tror nog att Rolle fått till det. Jag minns faktiskt när Bajen tog guld men det var ju som sagt ett tag sen. Kanske dags snart igen? Tror du inte? Är ju som sagt jämt så det skulle inte förvåna mig.



Jo det är klart det hjälper när dem involverade har med fotbollen att göra. Dem har mer föståelse.

Hjärta för klubben är ingenting man ser speciellt mycket numera tyvärr så det förstår jag att du räknar högt. Nu är det liksom vardagsmat att hoppa från en klubb till en annan bara sådär. Så klubbkänsla är underskattat, det gör mycket. Lagkänsla har dem flesta spelarna faktiskt, dem spelar för sitt lag (spelarna) men att spela med hjärta för själva klubben. Dem är få, vi har ju då Daniel Andersson. Och innan hade vi Marcus Pode så det var trist att se honom flytta.



Ja folk blir irriterade på varandra speciellt inom fotbollen. Du har ett gäng taggade killar som snetänder på en träning.. så blir det! Igår var det väll Källström & Rosenberg? Jag menar, gör inte en höna av en fjäder. Men som su sa så säljer dem tidningar och det är ju deras jobb. Den kommentaren från Zlatan är klockren tycker jag.



Klart vi gör. Nej jag tror inte heller det är så att dem är bättre från födseln. Men jag tror däremot att dem har en helt annan mentalitet. Dem är lite mer drivna redan från det att dem är unga. Det gäller verkligen att nöta och träna hela tiden för att bli så pass bra. Svenska spelare är lite bekväma av sig. Och sen ligger svenska tränare mycket längre bak när det gäller coaching och taktik. Så det ligger nog både hos tränare och hos spelarna.

Haha Henke är absolut en levande legend. Och han gjorde ett bra jobb nu senast så jag är liiite imponerad trots att han är från HIF :P



Det ska han göra, så får han ringa mig sen när han spelat byxorna av Falkenberg.

Haha låter bra :)

Kommentera

Publiceras ej