Att fånga evigheten..

1kommentarer

Har precis kommit hem från Ösmo där jag såg Holland - Frankrike hos J, en riktigt bra match och jag känner att Holland kan ha stora chanser att vinna hela EM. Senare idag, närmare bestämt klockan 18 är det dags för Sverige mot Spanien. Vi får se hur det går och vilka som ska spela/inte spela.

Efter två dagars riktigt jobb med både avgång och bokning utan någon chans att sova ut är jag trött nu och det gungar faktiskt fortfarande i huvudet från båtfärden, konstigt nog. Ser nog på Bones en stund för att varva ner.

Det händer saker på sommaren..Why?

1 kommentarer

Sandra

14 Jun 2008 10:28

Matchen igår var riktigt bra, hoppas det inte blir som Spanien i VM bara att det går spikrakt upp och sen kollapsar dem. Men jag tror på Holland, har varit deras tur länge nu och dem har ett lag som spelat ihop sig under många år.



Svar: Haha absolut han är skitsnygg den mannen, ja men då är frågan vem som inte är bättre än Hedman på det mesta? :P Rit-Ola är ju orginalet det kan man inte kopiera!!



Precis det är faktiskt ganska mysigt att vara kort, eller nått :P Johan är inte så jättelång heller så det är bra, som du sa.. dem ska ju vara längre killarna!! Ja när man ska se är det ju inte så roligt.



Ja jag gillar också Zlatans kämparglöd, han är härlig. Och det känns faktiskt som med honom i bra form ökar våra chanser enormt. Han är trots allt stjärnan. Jag tycker det är lite fegt om man skulle låta dem bästa spelarna vila mot Spanien. Man ska alltid gå för vinst och deffa för att sen ta Ryssland känns lite trist. Jag tycker dem ska köra på redan ikväll, ge spanjorerna en riktigt match!



Spanien är också grymma, så jag tror det kommer bli dem två i final det är vad jag sagt från början. Portugal tror jag kommer långt men inte hela vägen & tyskarna började bra men som de vek sig mot Kroatien blir det inte hela vägen för dem. Nej Frankrike och Italien är jag besviken på trodde dem skulle bjuda på bättre fotboll. Buffon räddade dem, vilken räddning han gör!!

Ja Holland är klara som segrare i sin grupp så vi måste vinna för att slippa dem.

Italienarna skulle inte gilla att ha domare som inte gick med på det, men det skulle behövas lite strängare regler.

Absolut, det är starkt jobbat tycker jag. Eller hur? Gå in i EM och hålla huvudet kallt och dömma på det sättet är bra gjort.

Jodå man ser nog allt vad han gör ibland, det är många tjuvnyp bakom ryggen på domaren där. Men det är mycket snack om domarna här hemma kan du tro haha. Han gick lite väl hårt åt tydligen, alla fyra varningarna är för fult spel men Johan sa att 3 av dem var felaktiga haha. Som sagt, det brukar sällan vara hans fel. Så han åkte ut på dubbla gula båda gångerna.



Det är bra att det finns spelare som flåsar varandra i nacken, det gynnar nog bara oss. Danne gjorde ett mycket bra jobb & det var roligt.

Härligt, så ska det vara. Ja när målen kommer blir det ju alltid lite bättre. Får se om jag orkar mig ut med tjejerna i KDFF efter Umeå matchen eller om jag lägger mig hemma hos Johan, redan tröt så det kan nog bli chips, cola och myskläder istället haha.



Precis, man säger det man ser och inte mer. Det låter så dumt när folk försöker låtsas ha en åsikt om en match dem inte sett. Haha men jag gillar också deras matchdräkt, den är ju lite speciell! Men så häftigt det ser ut på läktaren med alla dessa oranga tröjor!



Nej men det tycker inte jag heller, Spanien matchen är en sånn match som nog skulle passa Mackan. Det låter som ett bra tips, om det nu är hans sista EM så ska han få lite speltid tycker jag!!!

Precis, i alla fall en poäng men det gäller att gå för seger och inte backa hem för mycket. Det är oftast så man förlorar matcherna.



Jag tror på bättre tider för Malmö om dem kan få trygghet för det har aldrig funnits. Det är inget tålamod och gör du en dålig match är du ute i kylan så kan det inte vara. Eller när Sören Åkeby tränade dem och spelarna visste inte om dom var högerback eller innermittfältare för han flyttade på dem hela tiden tror bara det var målvakten som aldrig spelade på en annan position.

104 år och MFF:arna klagade på 16 lååååånga haha. Kräsna skåningar alltså. Jo det finns många lag men tjusningen med allsvenskan är ädnå att de flesta kan vinna, det är ju jämnt.



Men jag har alltid fått en känsla av att Hammarby ju har spelare med mer klubbkänsla än andra. Lagkänslan är ett måste man måste spela för sina lagkompisar också annars går det inte.



Absolut, laddade bänkspelare är ett stort plus. Dem ska ju slåss om en plats i startelvan.



Det måste bli bättre struktur på svenska träningar redan från låg ålder eftersom det är då dem formas. Och speciellt att satsa mer på ungdomslag från juniorer till utvecklingslagen och lägga ner pengar på det. Mer pengar.

Jag vet inte, jag har aldrig riktigt gillat Henke faktiskt. Men han är en bra spelare. Ja det var faktiskt trevligt för oss andra också när han inte satte straffen, han missade ju en massa där.







Kommentera

Publiceras ej