Från EM till allsvenskan..

7kommentarer

Nu är jag tillbaka tillfälligt efter ett ganska långt uppehåll, minst en vecka. Jag hinner knappt göra något annat än sova, äta och jobba hela tiden, så känns det. I måndags kunde jag hinna med att träffa J och Mic och det blev en lång och trevlig promenad/"träningsrunda" på Ringvägen som slutade med fika på Lövhagen.

Annars så har ju EM tagit slut och jag måste säga: Jaaaaa, eller Síííííí! Spanien vann, välförtjänt med vackert spel och hela baletten i söndags.

Ännu mer lycklig blev jag igår när jag satt i min kur och hörde på radion att Hammarby hade kvitterat mot Halmstad borta och nu äntligen är allsvenskan igång igen.
Trots helt otroliga backproblem som vi haft på sistone, det känns som att det inte finns något annat än skador så verkar det gå bra ändå. Bajen gjorde som bekant "en Turkiet" mot Malmö i cupen när vi hämtade igen 2-0 till 2-3. Petter och Pauliño målskyttar den gången. Charlie igår.
Olyckligt att Rami skadade sig i knät, det verkar inte alls se bra ut men vi har Poppen. Och då är det lugnt.



Jag vet en sak och det är att jag kommer bli skapligt avundsjuk på J som tydligen ska gå på alla hemmamatcher, själv får jag vänta tills augusti då jag slutar jobba. Derby mot AIK nästa för mig alltså..

7 kommentarer

Tobias

03 Jul 2008 21:21

svar: skönt hörru :)



5 km dit och 5 km hem!

Tobias

03 Jul 2008 21:44

svar: du har tur du :D men jag borde få en snygg röv ändå ? ;)

matilda

03 Jul 2008 21:45

bajen bäst! :D

niklasbe

05 Jul 2008 00:05

Så är alltså hammarbyare?:) FORZA Bajen.. ser dock sådär ut, shaaban borta hela säsongen och 6 backar är skadade, de är för dåligt:P eller vad säger du?

J

05 Jul 2008 09:48

charlie davis är ju bäst:D och jag ska inte på alla jag missar ju den mot ljungskile:P

Emelie

06 Jul 2008 21:32

Hejsan, jättefin blogg! Rolig att läsa.



Va med i min tävling och vinn en klocka ifrån Regal! Allt du behöver göra är att skicka in en sommarbild. Så är du med i min tävling!

Hoppas på ett bidrag ifrån dig!!

MVH Emelie

Sandra

06 Jul 2008 22:58

Hej på dig :)

Har känt precis likadant men jobbade med en kille, Daniel. Och han sa alltid "ikväll är det fest så klockorna stannar, fest varje kväll". Och det var det. Så lite smått trött numera.

Men samma här, har knappt svarat på mina denna veckan. Först två dagarna klarade jag det sen la jag ner helt haha.





Det verkar så, men det är faktiskt häftigt med människor som kan skriva så gripande. Det är inte lätt. Och skådisarna som gör det så trovärdigt. Nä, A walk to remember får allt snurra i dvdn nu när jag kryper ner.



Trivs du bra med det? Det var väl de förväntningar både jag & Lisa hade på vårt jobb som boendevärdinnor. Men inte alls, det har varit knasigt alltihopa. Oorganisat till tusen. Men sjukt roligt faktiskt.



Jo Ryssland förtjänade det, dem var det bättre laget men jag trodde verkligen på Holland.

Nej blir nog inga svenska lyxproblem, våra unga talanger räcker tyvärr inte till. Synd att Ljungberg hoppat av men på något sätt känns det rätt att han lämnar över nu när han vet att kroppen inte orkar med. Lämnar ju en plats ledig till en hungrig kille som vill visa upp sig.

Ja jag hoppas på ett lite mer vågat landslag. Inte den tråkiga svenska fotboll som körs nu. Det blir lättläst & skittråkigt allting. Vill se lite mer samba - typ Pelles pizza fotboll haha. (Våra funktionärs killar + pizza killarna hade ett beach soccer lag som hette det).



Absolut, man kommer längre med en ödmjuk inställning. Hedman saknar det och framför allt saknar han sjukdomsinsikt.

Så ska det vara, då har man en härlig kombo för den perfekta killen. Eller i alla fall en med toppbetyg för perfektion är tråkigt.



Nej det är inte rätt mot honom heller att plocka ner honom i en ovan postion. Sebastian borde ha fått chansen, han är en fruktansvärt bra lirare och han är framför allt taggad och vill visa upp sig. Nej att skylla det på Elmander är dumt, han gjorde det bästa av en kass situation. Det är inte hans position. Som att kasta in sopgubben på kontoret och sen skälla på honom när papperna ligger i soptunnan. Det är upp till Lagerbäck faktiskt.

Rosenberg är verkligen sånn, han måste få trygghet och visa upp sig ett par 10 matcher och kunna misslyckas innan han kommer in i det. Tyvärr funkar inte det i ett landslag. Du kan inte låta en kille spela 10 dåliga landskamper och bara vänta på att han ska vara bra. Jo man undrar ju. Vi har ett gäng mycket bra forwards men ingen av dem visade mycket. Utom Zlatan som trots knäproblem faktiskt imponerade på mig, han brukar inte få ut det i landslaget.



Det brukar alltid bli lite sura miner mot domare. Måste vara ett trist jobb på det sättet, alltid någon som hatar dig. Jo dem är tyvärr inte speciellt bra de svenska domarna & självklart är de sämre ju längre ner i divisionerna du går. Alltid lättast att skylla på domaren.



Nej bois åkte ur. Jobbade så jag såg inte matchen men det var tydligen rättvist. BoIS har sjukt många man skadade just nu så de trillar ihop som ett korthus för tillfället, jobbigt som tusan. Linderoth sågade dem totalt läste jag "så man skäms inför hemmapubliken" eller nått. Läste på lunchen, det är trist att det ska vara så dåligt spel på killarna. De borde ju vara extra taggade på att visa sig men NEJ! Nä blev ingen drömfinal tyvärr.I tabellen är de nog sexa nu tror jag, har tappat så mycket!!



Ja precis, man får släppa EM nu :) Ja det är roligt att Allsvenskan är igång. har ju dock inte hunnit se någon av de två matcherna. Jobb, jobb, jobb! Haha.



Tror också det, men nu slutar han ju tyvärr. Kära Allbäck!!



Jo det brukar vara så. Anfall är bästa försvar är faktiskt ett ordspråk jag gillar. I alla fall när det gäller fotboll.



Det gäller att verkligen ge allt om man vill komma någonstans. Annars blir man lätt fast i rutiner. Bara att kämpa på.

Han flyttade till Danmark & Köpenhamn nu faktisk. Ska spela för Brönby. Så det är trevligt, kan man åka över bron och kolla när han lirar :)

Kommentera

Publiceras ej