Örebro - Hammarby

1kommentarer

Returen i vändningen spelades borta på Behrns Arena vilken jag, J och Mic kunde följa på Canal+. Jag kanske mer än de andra då det också fanns en dator i rummet.

Om ni kanske märkt att min blogg nästan enbart innehåller fotbollsinlägg för tillfället så kanske ni också har märkt att bilderna oftast visar Petter Andersson. Det finns en anledning såklart - han är suverän...och underbar. Det gör mig lite oroad dock eftersom han själv sagt att han inte skulle tänka sig att lämna Hammarby förrän han var överlägsen i Allsvenskan. Vilket han på många sätt är, i andra halvlek av kvällens match var det inga tvivel på det.
  
Spelet kom igång i andra för Bajens del med en kämpa-anda som borde ha resulterat i fler än det enda kvitteringsmålet, mot Kim Olsens ledningsmål för Örebro i den första halvleken, som Petter (såklart) gjorde. Hans skott är en bra kandidat till årets mål. Matchen slutade alltså 1-1.

Själv dementerade han uppgifter om att han skulle vara klar för någon klubb och att han är inställd på att spela säsongen ut i Bajen om det inte kommer några seriösa anbud.
Nu utan Pauliñho (som, för protokollet, är utlånad till K-League i ett år) och Charlie (i OS-spel) så tror jag att förlusten av Petter skulle vara förödande.

I nuläget och för resten av denna säsong...och för alltid i mitt grönvita hjärta. Petter Andersson.


Foto: Marcus Ericsson/Bildbyrån

1 kommentarer

Annika

29 Jul 2008 18:57

Aik bojkottar ju också och de var ju på vårat "hemma" derby. Så här står det iallafall på Bajenfans sida :



Stockholmsklubbarna har sedan lång tid tillbaka en fungerande organisation vid derbyn. Då dessa arrangemang är så pass stora så räcker respektive klubbs egen organisation inte till varvid man alltid samarbetar och i princip slår ihop de båda klubbarnas organisationer. Dessutom finns en samsyn från supporter- och ledningshåll mellan främst Hammarby och AIK i dessa frågor.



Så jag tror att man får gå.

Kommentera

Publiceras ej