Hammarby - IFK Norrköping..

6kommentarer

Så till huvudfrågan.. Man inser vilken supporter man är på olika sätt. Det kan ske på plats där man känner spänning och stämning men det kan också vara via radiovågor.
Jag jobbade (som vanligt) när Bajen spelade match mot IFK Norköping i måndags och tvingades till en radio. Eller tvingad och tvingad..jag hade turen att det inte fanns några datorer lediga på jobbet så att jag inte kunde boka. Fine tänkte jag och tog en stol i ett hörn till en match som dominerades av Hammarby vilket ledde till ett 3-0 resultat i halvtid.

Jag gick på moln men var samtidigt irriterad på kommentatorn som hela tiden verkade för att Norrköping skulle reducera och att deras fans inte skulle sluta hoppas.

3-1 kom dock men efter Petter Anderssons (tvåmålskytt och som jag tidigare konstaterat - underbar!)  4-1 mål kändes matchen klar. Det var den däremot inte, det blev både 4-2 och 4-3 innan nervpärsen var över.
Helt otroligt är det att jag missat de båda mest spännande matcherna på Söderstadion som spelats denna säsong.
Helsingborg med straffdrama och uppgörelse i slutet, och nu Norrköping med sitt egna lilla straffdrama då Pauliñho missat en och såklart en stor lättnad då slutsignalen ljöd och konstaterade seger med 4-2.


Tvåmålskytten Petter Andersson.
Charlie Davies och Pauliñho gjorde ett mål var.

6 kommentarer

Tobias

09 Jul 2008 21:50

svar: yes, ska till gbg på fredag :D

Annika

09 Jul 2008 22:23

Tänkte faktiskt lite på dig när vi åkte förbi Ösmo skylten ;)

Jag vet inte varför det blev just nynäshamn, en gång åkte vi till nyköping, det var bara en passande liten dagsutflykt. Vi visste inte vart vi skulle när vi satte oss i bilen så det bara blev. sen var det ju trevligt med båthamnen också, köpte hem fisk så var middagen fixad.

niklasbe

10 Jul 2008 03:04

Skön visst, nästan prick ett år sedan petter gjord två mål i en match sist.. ska du på bajen - örebro som är nästa hemmamatch???

PS. PaulinHo.

Sandra

10 Jul 2008 11:49

Usch det måste ha varit nervöst det där, kommer ihåg kallduschen mot Gefle allt för väl. Tur att de höll ledningen i alla fall.



Svar: Ja verkligen, den veckan slet ut mig. Skönt att du har en till supporter med dig i alla fall :) Inte heller speciellt bra på att uppdatera just nu, känner inte för det helt enkelt.



Nej de vill väl att man ska känna de känslor de skriver ner. Det stämmer, man blir faktiskt aldrig trött på de filmerna.



Ja verkligen, så kände jag också. Härligt att träffa lite nytt folk & lära sig nya saker. Men det är väl skönt att man har förändrats? Tänk att vara kvar i fjortis åldern? Usch! Ja men jag tror nog många är blyga i tonåren för man är så osäker på sig själv, de flesta kommer faktiskt ur den perioden.

Det var riktigt oorgainserat faktiskt. Ingen visste vad som gällde. Men vi hade i alla fall roligt.



Jo jag tror bara att han skär ner lite på fotbollen och det är faktiskt bra gjort. Svårt steg att ta. Skulle vara roligt om han kom tillbaka till HBK.

Man kan ju hoppas, de skulle ta in någon som vågar satsa lite bättre. Vi har faktiskt material för att spela mer offensivt.



Den perfekta killen finns inte, men jag tror det hade varit tråkigt om han fanns.



Nej det är ju så & jag har lärt mig mycket om domare den senaste veckan faktiskt. Det är alltid lätt att klaga på dem. It's a dirty job but somebody's gotta do it! Inte lätt att vara stark & ta rätt beslut när man har tusentals människor som skriker på dig.



Nej det är tyvärr en lite för tunn trupp i bois. Senaste tiden har tex Johan fått agera mittback, defensiv & offensiv mittfältare för att hjälpa till. Det funkar inte riktigt. Back-kris? Det är verkligen inte lätt med skador & allt som kommer med fotbollen, svårt att pussla ihop ett lag. Jo det svänger snabbt, verkligen!



Jag håller faktiskt också på dem. Men vill såklart se bois i allsvenskan nästa år. Fast för tillfället känns det långt borta. Förlorade senaste mot Häcken hemma & jag tror det var en av de viktigaste matcherna. Den kommer kosta. haha, ja någon måtta får det allt vara.



Jo jag tror det blir bra med Bröndby. Precis, tror dem är tre svenskar där nu. Passar nog bättre också, han är lite hemkär. Ja, ska allt åka över och kolla någon match.

AvenueL

10 Jul 2008 22:20

Hej hej :)Var ett tag sen :p Tänkte bara meddela att jag planerar att ha en s.k "Disneydag" (Ja, det är precis vad det låter som :D) på söndag... Vore jättekul om du ville komma! :) Hittils är det bara jag och Erika, men vi ska fråga Jonathan, Mic och J också :D

Ace

14 Jul 2008 11:51

Petter Andersson fyller år den 20 februari.

Kommentera

Publiceras ej