Bye, baby bye..

0kommentarer

Äntligen kan jag släppa taget...om naturkunskapen. Jag har fått mitt MVG och ska inte tänka eller bry mig om naturkunskap anymore! Det är bara underbart och fantastiskt..

Nu är det herrarnas fria åkning i konståknings-EM från Zagreb. Efter gårdagens korta program är ställningen:
Tomas Verner, Tjeckien;
Brian Joubert, Frankrike;
Stephan Lambiel, Schweiz;
Kevin van der Perren, Belgien;
och det mest fantastiska av allt, på femte plats: svenska Kristoffer Berntson!
Även den svenska junioren Adrian Schultheiss finns med på en åttonde plats.

Bara själva listan gör att man häpnas, jag har väntat länge på att Kristoffer skulle bli bra - kvällens chanser för honom kanske inte är så höga men man kan alltid hoppas och glädjas åt ett säsongsbästa. Annars förväntar jag mig ett par maravilloso quadrupplar ikväll (och att än en gång lära mig om det var Lutz, Toeloop, Flip, Ögel och Salchow som var skärhopp resp. tagghopp - innan vet jag att det är Axel som hoppas framifrån, skärhopp.)

Konståkning är min grej, imorgon är det mina britter som åker isdans - Sinead & John Kerr.
Vad tycker ni om sporten?

Kommentera

Publiceras ej