Trafikuppenbarelse..

2kommentarer

Har nyss övningskört igen och upptäckt att jag inte tycker om att stanna för småungar som leker och vill gå över - "de har lärt sig hemma att de ska vänta på att bilarna ska stanna" och "om man är stor och stark måste man vara snäll" hördes i bilen från min körlärare.

Visst, jag förstår, men varför? Barn som hoppar på styltor och fjortisar som cyklar i bredd, damer med hundar och cyklister i största allmänhet, de är vad som är farligt med att köra bil! De tänker på sitt och ser sig sällan om för att kolla om bilen ska köra först. Jag har lärt mig att det är vi som ska vänta, i princip alltid på idioter som inte kan regler. Jag är  dock en av dem, jag har märkt sen jag började övningsköra att jag tänker mer på att jag är en jobbig cyklist som bryter mot trafikregler stup i kvarten. Förhoppningsvis ska jag kunna förbättra även mitt trafikvett på cykel.


Speaking of which: Det känns relativt hycklande att skriva information till vuxna och barn att använda cykelhjälm när jag själv pensionerade min i tolvårsåldern..

2 kommentarer

mojsan

19 Feb 2008 17:36

Haha ja verkligen ;D

Tobias

19 Feb 2008 17:44

svar: man undrar ju, känns som det ;)

Kommentera

Publiceras ej