Sveriges framsida..

2kommentarer

..får äran att hålla den första deltävlingen av Melodifestivalen ikväll.
(Göteborg alltså, fast jag undrar ju hur det där med framsidan stämmer östkustbo som jag är..)

Det är något alldeles speciellt med schlagerfestivalen, man kan älska eller hata det. Det är inte musiken men samtidigt är det musiken som gör att man är fast. Mycket kan man glömma bort enkelt, men ibland finns det låtar som bara är med en - nyss hörde jag Lyssna till ditt hjärta av Friends som vann den svenska uttagningen 2001. Det är schlager det!

Ikväll tävlar, vad kritiker sagt som ett jämnt (svagt?) startfält med ett sprakande samarbete mellan E-type och The Poodles, nya tjejbandet Face-84, discotechnolåten med Velvet, unga färingen Brandur, ex-fame factorydeltagaren Michael Michailoff, Amy Diamond, Suzzie Tappers tonartshöjning och Christer Sjögrens kärleksförklaring till Europa.
Jag undrar hur allt kommer att låta - uppdaterar säkerligen ikväll..

Vad tycker du om Melodifestivalen? 

2 kommentarer

Tobias

09 Feb 2008 13:07

svar: va kul :) jag vill också fylla 18 innan sommaren :D

Tobias

09 Feb 2008 13:10

svar: va roligt, jag fyller år i sep ;)

Kommentera

Publiceras ej