Ja, så igår då..

7kommentarer

Hela deltävlingen av Melodifestivalen i Västerås var bättre överlag än den första var, ingen låt stod ut riktigt och jag har fortfarande inte lärt mig någon av dem. Alla var lagom bra - för att använda det otroligt svenska ordet - förutom kebabpizzzan och razborkan. Jag tror inte att det någon gång kommer att fungera för oss att skicka en låt som vi tror att östblocket i Europa ska rösta på, vi måste rösta från våra egna hjärtan..
  
   Bäst var att Carola INTE gick vidare direkt till finelen. Hon satt där i Green Room (Andreas bredvid henne, tvivlande på varför han började att jobba med la Carola överhuvudtaget?) och var så säker på att gå vidare.. Hahaha, det är komik på högsta nivå, tack svenska folket! Visst ska hon gå till final, och det tror jag att de gör, men jag tycker att det är rättvist att dem får vänta och inte bara glida med pga sina namn. Låten var inte helt fel, men inte lika bra som t.ex. Sing for me eller En evighet.

Själv röstade jag på bröderna Rongedal, med deras lite överdrivna scenshow och Mika-influerade låt tycker jag att dem förtjänar Globen. Nej, Globen förtjänar Rongedal.
Även Sanna Nielsen gick vidare med en ballad som deppade ner oss, tyvärr tror inte jag att vi kan skicka den till Belgrad.
image193
Bild: svt.se

7 kommentarer

mojsan

17 Feb 2008 13:16

Hehe okej!
Ja verkligen, jag tycker inte att hon kan sjunga :S
O Andreas är ju så bra! han hade lätt kunna vinna utan henne!

Sofie

17 Feb 2008 13:30

Jo minst sagt. jag kollade inte ens klart på det! Tycker hela tillställningen är en pers :)

Jennie

17 Feb 2008 13:45

haha håller med dig ang carola :)

svar: de har du rätt i!

matilda

17 Feb 2008 15:02

svar: jamen eller hur, de finns inget bättre ord :o

Tobias

17 Feb 2008 16:38

svar: ja underbart med sommar :D

Sofie

17 Feb 2008 17:44

hehe ja herregud man kände sig lite dum i efterhand.
Ja det kommer jag att göra. har inte vart så aktiv åren tidigare heller. :D

mickis

17 Feb 2008 19:29

såg inte melodifestivalen men jag är överlycklig över att carola inte gick vidare direkt! och hoppas innerligt att hon inte går vidare överhuvudtaget, spelar ingen roll hur bra låt hon hade jag AVSKYR människan! hon kan sitta där med sina kristna hokuspokus grejer och tro att hon är bäst i världen!!! tycker synd om andreas dock, men är man så idiotisk att man går ihop med henne får man skylla sig själv.

Kommentera

Publiceras ej