Från Linköping..

2kommentarer

Melodifestivalen ikväll igen, denna gång från Linköping. Här kan man lyssna på smakprov av låtarna fram till 19.00, lite fusk tycker jag fast jag lyssnar..

Lay your love on me
är en typisk BWO-låt och jag fattar inte riktigt, mer än på ett par textrader, varför de tycker att den flörtar med ABBA. Mickey Huscics Izdajice och Thèrése Anderssons When you need me kan inte gå vidare alls, men man vet aldrig vad svenska folket lyfter på luren för. Dunka mig-Frida samarbetar med Headline och deras låt har blivit lite favorittippad eftersom upptempolåten skiljer sig från alla lugna låtar. Tjejbandet Caracolas Smiling in love blir en radioplåga. Jag tror på Patrik Isaksson & Bandets Under mitt tunna skinn, till andra chansen dock - det är Patriks förbannelse, den här låten är mer takt i än förra gången han var med (Kommer ni ihåg Faller du så faller jag?) men man kan ändå höra att det är hans låt. Ainbusks Jag saknar dig ibland får nog många röster och också Eskobar. Man hör att Hallelujah new world  är Eskobars låt, gillar man det så.. frågan är om deras fans tittar på Melodifestivalen. (?)
Lördag Svt1 20.00


2 kommentarer

Tobias

23 Feb 2008 12:47

svar: förstår jag, så underbart där!

matilda

24 Feb 2008 12:25

fan, björn är ju de bästa med melodifestivalen :D mamma spelade in de åt mig, haha!

Kommentera

Publiceras ej