Än så länge är fördjupningsveckan bättre än den förra..

0kommentarer

Bättre sent än aldrig kanske.

Gårdagen (första dagen på fördjupningsveckan) gick ut på svenskaarbete och sedan när det var dags för samhälle så blev det inte alls det, utan mer singing fun.. Lite orosväckande snart, ska börja på det någon gång.
Det följdes av en sen körlektion, nu ska jag gå vidare till "inledande tätort" som det så fint heter, jag började också med att läsa och skriva lite teori i alla de böcker jag har fått. (Jag misstänker starkt att det har fastnat för jag har plågat mina vänner med trafikregler och dylikt i dag..)

Idag har klassen varit på två intressanta studiebesök på Hallwylska palatset och Armémuseum i Stockholm - verkligt bra guider på båda ställena. Mest charmigt var det att man fick gå runt med små ihopfällbara pallar..
   Ett fåtal som volunteered att äta lunch med vår lärare (som mer är en tillgång än en börda vid sådana tillfällen) fortsatte efter studiebesöken till en restaurang nära Östermalms torg där vi avhandlade ett flertal viktiga samtalsämnen, vi gled in på stora diskussioner - inte bara vi tyckte att vår diskussion var intressant utan även mannen bredvid oss lyssnade ingående.

Hem till barnvaktande av lillasystern som gick ut på att jag valde en film jag inte hade sett på lång tid (nämligen Föräldrafällan med en lovande Lindsey Lohan som hade all potential i världen) som vi sedan såg till långt efter hennes läggningstid.
Kanske inte idealiskt men så blir det ibland..

Kommentera

Publiceras ej