Södertörns högskola..

0kommentarer

Förresten var studiebesöket på Södertörn intressant, skrattretande, jobbigt och skrämmande allt på samma gång.
Vi kom till Campus i Flemingsberg försenade med vår chartrade buss (som vanligt, det är en Nynäsgrej..) och fick lyssna på en intressant föreläsning om entrepenörskap, kanske inte det ämne jag tänkt söka (fast jag vet ju inte vad jag ska söka överhuvudtaget..) och Dr. Box (han hette det!) var väldigt bra.

Sedan fika och information från studievägledaren, som verkade nervös (eller så kände hon av att vi började bli trötta..). Efter det började det bli skrattretande - studentambassadörerna som skulle bli lärare för förskolebarn blev skitirriterade på oss för att någon pratade, någon skrattade och så vidare. Hon hade helt enkelt vaknat på fel sida och var allmänt spydig mot oss, överlägsna kände dem sig verkade det som. Jag var helt helt slut när jag kom hem och småsomnade till och med på bussen.

Södertörns högskola får höga betyg av mig ändå, den var väldigt fräsch och jag är inte förvånad över att biblioteket är många studenters favoritplats, det var otroligt lyxigt. Bara man slipper se dem där ambassadörerna igen..

Någon som ska söka?

Sista ansökningsdag till höstterminen 2008 är på tisdag 15 april!

Kommentera

Publiceras ej