MSK/RFSL/HBT, många bokstäver blir det..

6kommentarer

Hallihallå!

  Idag hade vår MSK-grupp besök av representanter från RFSL, Riksförbundet för sexuellt likaberättigande. Även Riksförbundet för HBT-personers rättigheter i samhället. Det var mycket upplysande, även om jag tror att man kunde mycekt innan. Normer i samhället har vi ju redan pratat om sen förra terminen började och det ska bara anpassas till ämnet, vilka alla hänger ihop på något sätt ändå.
Har ni tänkt på det, att det förväntas mycket av oss när det handlar om kön? Att man "ska" vara på ett sätt om man är tjej och på ett annat om man är kille? Ni vet, det där med rosa och blått?

Just nu borde jag plugga matte men det får bli i pauserna av Men in Trees, Grey´s anatomy och The Tudors (fast den har inga pauser..)

6 kommentarer

mojsan

02 Apr 2008 20:30

Tack tack :D

mickis

02 Apr 2008 20:35

åh vad glad jag blir! tack så jättemkt :D
jamen visst är det härligt med träningsvärk ;D

Jennie

02 Apr 2008 20:50

jag har bestämt mig för att min son ska få rosa kläder :) o tvärtom..

svar: jag vet inte så mycket :( hon har tagit prover o sånt men inte hört nåt efter de

Tobias

02 Apr 2008 21:17

svar: sant så sant :) yes en bra dag själv?

Jennie

02 Apr 2008 21:17

svar: ahh lr typ svart :) de gillar jag ^^

Tobias

02 Apr 2008 23:26

svar: men det är skitbra :D

Kommentera

Publiceras ej