Kalmar - Hammarby

3kommentarer

Bortamatchen mot serieledarna Kalmar, som många tippat som vinnare av Allsvenskan slutade 1-0.

image235
Foto: Rickard Nilsson/Bildbyrån

Poppen som fick stå trots att Rami var frisk (starkt beslut av Tony tycker jag) höll nollan nästan hela matchen som tydligen var skadornas match. José Monteiro, Mikkel Jensen, Lolo och Sulan tvingades bryta matchen pga bristningar och dylikt, jag hoppas de är okej allihopa, vi är ju dem.
Även en utvisning fick vi, en situation för Claudio Dadomo som jag gärna vill se på sporten ikväll. Eftersom vi redan hade gjort alla byten blev Hammarby bara nio spelare på plan efter utvisningen. Kapten Sulan gick då in, kraftigt lindad på låret, och spelade - det är därför vi älskar honom..

I den 93:e minuten kom det där målet som vi inte lastar Poppen för och nu blickar jag framåt mot onsdag. Då är jag hemma på Söderstadion igen med J mot Elfsborg..

3 kommentarer

Yet

20 Apr 2008 17:55

Oooh så fint du fått det! We like ;) haha, jo spanslampor är vårt kall.. illa illa! Så du har något att kolla på ett år till, lucky lucky.. vi unga yngre männskor är liite bättre alltså? ;)Och det där med poesi.. hrm hrm, det har blivit min starka sida på sistone ;)!

Jennie

20 Apr 2008 18:13

ääh ;) ifk göteborg tar smguldet igen så

Anonym

20 Apr 2008 18:39

Hammarby borde ha vunnit (a) haha

Kommentera

Publiceras ej