Hammarby - GIF Sundsvall

3kommentarer

Vem skulle göra mål var den stora frågan inför hemmapremiären.
Vem gjorde mål? Snarare, vilka gjorde mål?
Petter Andersson.
Erkan Zengin.
Pauliño Guará.
Haris Laitinen.
Charlie Davis.
Där har ni dem, alla dem jag ville skulle göra mål förutom Sulan då förstås men han verkar alltid bli rädd av tanken att gå upp på topp som vi vill att han ska när vi leder så där. Underbar match i andra halvlek då vi var överlägsna, i första står det 2-2 efter snabbt mål av Petter och sedan två snabba från Sundsvall, en av dem var en lobb som Rami borde ha tagit. Vi ursäktar honom med att det är överväldigande att spela sin första hemmamatch på Söderstadion - jag hoppas att han trivdes. Jag trivs.

Innan match var jag och J två små delar av den långa marchen från Medborgarplatsen hela vägen längs Götgatan, över Skanstullsbron och in till vårt hem. En tradition som jag hoppas göra fler gånger, det gör premiären mer speciell än man redan tycker att den är.

Som ensamma serieledare känns det rejält skönt att nu ha kommit hem, från hemmet på Söder. Nästa match är borta mot GAIS och sedan hemmaderby mot AIK. Det känns helt okej just nu. Helt okej..
Hammarby - GIF Sundsvall 5-3.

3 kommentarer

Ace

07 Apr 2008 22:39

Helt okej :D
Bajen i mitt hjärta..

Tobias

07 Apr 2008 22:47

svar: GRATTIS :D toppendag :) du?

Tobias

08 Apr 2008 13:47

svar: där ser man, haft en bra förmiddag?

Kommentera

Publiceras ej