Hammarby - AIK

2kommentarer

Jag höll i min mobil hela kvällen, det var ingen mening att lägga ner den - man skulle ju filma, ta kort och svara på sms samtidigt. Jag fick nämligen rapport från derbyt i mobilen av mammas man. Det första jag fick veta var att Rami var sjuk och att Poppen skulle stå. Fine tänkte jag, det gör inget, han behöver vila och tänka för att inte släppa in mer mål på hemmaplan och Poppen ska ju få chans att stå. Att hans första match skulle bli ett derby mot AIK var ju kanske lite hårt!

Vad jag vet skötte han sig bra och släppte bara in ett mål på straff på övertid (varför fick de straff på övertid överhuvudtaget?). AIK-klacken skötte sig sämre och kastade in grejer på plan (kanske ska dem också ha ett fjuttigt nät vid Norra?) vilket gjorde att matchen blåstes av tillfälligt. Här började oroa jag mig över att vi som hemmalag kanske kunde få skiten och få ledningen (Målskytt Lolo Chanco..) vänd till en förlust på grund av ansvar för arenan samtidigt som jag sjöng för fullt med Trouble is there is a part of me that still can´t let go of the memories. Now I know what it is, love is what the trouble is.

Resultatet blev till slut 1-1, vilket inte är särskilt bra men på ett derby får man vara ganska nöjd.
Vi kunde dock ha vunnit..

2 kommentarer

Tobias

15 Apr 2008 09:06

svar: nepp dom skulle precis rymma när det slutade.. dom sa "okey now we have 30 sec to run over ingemansland" ;)

Tobias

15 Apr 2008 09:09

svar: dt är asbra. tro mig :D

Kommentera

Publiceras ej