Raderat ur mitt ordförråd..

1kommentarer

För något år sedan hade jag för höga krav på mig själv, jag mådde inte så bra i hjärtat, jag trodde jag skulle dö. När jag blev bättre lovade jag mig själv att inte använda ordet måste för att det var anledningen till mitt tillstånd. "Jag måste göra det här idag, det där imorgon" (Bara genom att skriva det här kommer jag ihåg..)
  Jag kanske använder ordet ibland men inte så som jag gjorde då. För mig har det hjälpt att planera upp saker som jag ska göra och stanna om det inte känns bra. Hälsan är viktigare än skolan.

Andra ord som jag i alla fall försöker att radera är talspråksord som: typ, ba, liksom, vahetere, såhär. Inte för att det är något fel med dem, men upprepningar som det oftast blir på orden låter lite...javet´nte..

1 kommentarer

matilda

07 Oct 2007 13:34

tack så mkt :)

Kommentera

Publiceras ej