Min kära cykel..

0kommentarer

Åkte buss idag, jag som varit sån cykelfantast.
Gick det så fort att glömma hurtigheten? Nejdå, jag hade inte cykeln hos mig bara..
Fyndigt var det i alla fall på sista lektionen när jag säger till min lärare:
-Jag springer till bussen nu (ironiskt eftersom jag skriver en krönika om att alla är lata och åker buss).
Jag glömde min cykel hos mamma.
-Hur glömmer man en cykel?
Det var ju faktiskt en väldigt clever frågeställning och jag har ingen aning. (Sa fel, by the way, jag lämnade den där i fredags.) Men helt omöjligt är det inte; broderns kompis cyklade till skolan i femman eller nåt och åkte sedan hem i bil med en kompis. Han glömde totalt bort hur han tog sig till skolan på morgonen. Fråga inte hur det går till..
Eller ni kanske vet, har ni glömt något stort någon gång.

Kommentera

Publiceras ej