Eller inte..

3kommentarer

Provet i genetik blev uppskjutet till imorgon. Jag kan inte säga att jag klagar..

(Men nu när jag tänker efter så kan jag bli lite arg över att jag inte såg Studio 60 igår bara för att plugga på något som man inte kommer att behöva längre fram i livet om man inte ska bli genforskare.. 
Jag och J pratade om detta på vägen från Kvantum idag och vi kom fram till att baskunskapen för ett vanligt liv borde vara att:
kunna vad en gen är och lite över hur det nedärvs och
att man inte ska gifta sig och skaffa barn med sina syskon eftersom det då kan leda till att barnen får ovanliga och recessiva sjukdomar - missfoster typ.
Mer än så behöver man faktiskt inte veta. Ärligt talat, vem kommer att komma ihåg vad mitos, meios, m-RNA, t-RNA, transgen, PCR och annat är för något om några år/veckor/dagar i alla fall?)

Det här inlägget blev lite smått ett pluggunderlag...

3 kommentarer

Erica,

06 Oct 2007 10:34

Tack och lov att vi slapp m-rna köret:P

Matilda

07 Oct 2009 15:05

som jag trodde: jag kommer inte ihåg ngt av det där.. förutom att mRNA står för messengerRNA som typ läser av budskapet i dna´t.. jaja, det var två år senare bara

Matilda

07 Oct 2009 15:07

som jag trodde: jag kommer inte ihåg ngt av det där.. bara två år senare.

idag har ngn fått nobelpris för ngn upptäckt om mRNA förresten

Kommentera

Publiceras ej