Shooter..

0kommentarer

Har just sett klart på Shooter. En film med Mark Wahlberg, Danny Glover, Michael Peña mfl.
Min bror rekommenderade den för ganska länge sen och jag hade faktiskt tänkt att se den eftersom käre Mark är med.
Den handlar om Gunnery Sergeant Bob Lee Swagger (är namnet fult eller fult!) som är sniper i armén tills hans partner dör i tjänst. Han hoppar av och lever ensam uppe i bergen när en överste kontaktar honom och behöver hjälp med vad han säger är att förhindra ett attentat på presidenten. Men istället blir Swagger misstänkt och jagad. Han måste hitta de skyldiga, "protecting the nation from enemies, both foreign and domestic", och utkräva rättvisa.
   Jag tyckte att filmen var bra, spännande hela vägen igenom. Lite förutsägbar men bättre och inte lika jobbig som andra konspirationsfilmer. Jag kan annars lätt bli irriterad på när någon elitistisk makt handlar i det mörka och skyller på den lilla människan. Jag tycker om när dem klarar sig..
++++

Kommentera

Publiceras ej