Rekommenderas starkt..

4kommentarer

Jag tror att jag har en förkärlek till musikaler; sång och dans är alltid roligt att se på. De äldre versionerna är oftast de bästa men någon gång ibland lyckas de även i nutid.
Här är några exempel på både gamla och nya:
(Notera att alla är kult, eller kommer att bli..)

* Grease
(Bättre kan det nog inte bli. Grease är något som alla borde ha sett ,"urmusikalen", absolut kult med John Travolta och Olivia Newton John)

* Grease 2
(Inte alls lika bra, men en låt har satt sig på min hjärna: "We´re going back, back, back to school again." Michelle Pheiffer och Maxwell Caulfield.)

* Singin´ in the rain
(Mästerverk med fantastiska steppnummer av Gene Kelly, Debbie Reynolds och Donald O´Connor)

* Top Hat

(Fred Astaire, ack, ingen är som Fred Astaire. Tillsammans med Ginger Rogers gjorde han ett otal filmer. Alla med lika imponerande steppnummer. )

* Trollkarlen från Oz

(On the yellow brick road to Emerald City. Judy Garland som Dorothy. "There´s no place like home.")

* Sound of Music
( "The hills are alive with the sound of music." Många låtar som bara är klassiska. Julie Andrews och Christopher Plummer i sina livs största roller)

* High School
Musical
( En modern musikal som fungerar.  Zac Efron och Vanessa Hudgens)

* High School Musical 2
(Tvåan är också bra)

* Fame

(..remember my name, fame!..)

* Hair
(Treat Williams dansar på bord.)

* Saturday night fever

( Det osar 70-tal..Love it.)

Sedan finns det ju sådana som jag inte har sett ,som:
* Hairspray
* Fantomen på Operan
* Cats
* Mamma mia

Jag rekommenderar dem starkt..

4 kommentarer

Tobias

25 Nov 2007 13:23

Svar: ja han är skitbra :D åh hade jag velat sett :)

Sanna

25 Nov 2007 13:52

Hairspray e bra! :)

Svar: Ja, se Stardust, den var bra, haha. Tack, detsamma!

J

25 Nov 2007 15:06

Jo musikale är grymt bra.. vi får titta på hairspray tillsammans eftersom jag inte heller har sett den... Jag har ju dock sett cats live...och på film..grymt bra sång och dans emn handlingen är värdelösssss=P

JW

26 Nov 2007 01:45

Forstar inte hur du kan blanda in "High School Musical" bland sadana klassiker. En film maste vara bra pa nagot satt for att bli just en klassiker! I ovrigt haller jag nog med... aven om Fantomen pa operan ar ratt seg:P

Kommentera

Publiceras ej