Orka göra skillnad..

0kommentarer

I bibblan ligger det en hög med folderböcker vid utgången.
Orka heter den fint designade boken och tar fasta på det ord som vi ungdomar säger mest.
ORKA!
Jag hade väl aldrig tänkt att jag skulle läsa igenom den men fick för mig det nu på eftermiddagen nyss. Intressant innehåll, som vi kanske har sett förut men ändå.
Den gav mig en tankeställare och har nyss skrivit mail till några företag och frågat vad de gör för att deras produktion ska vara bra arbetsmiljömässigt.

Nedan finns ett utkast från fairtrade.se som man kan använda sig av.
Det är lika mycket vårt, konsumenternas, ansvar som det är deras, producenternas.
Kom i håg det.

Hej!

Jag vill gärna veta vad jag betalar för. Människor som får en schysst ersättning för sitt arbete får ökad möjlighet att själva ta tag i sin egen och sitt samhälles utveckling. Jag vet att det är vanligt att saker tillverkas där mänskliga rättigheter kränks och miljön förstörs. Jag skulle vilja veta vad ni gör för att säkerställa en bra arbetsmiljö i produktionen av era varor.

Med vänliga hälsningar

(ditt namn)

Kommentera

Publiceras ej