Något jag visste men inte tänkte på..

1kommentarer

Ja, som rubriken säger.

Jag visste att det har varit en manusförfattarstrejk i USA, den pågår fortfarande. Det visste jag.
Vad jag inte tänkte på var vad för konsekvenser det kan få för de serier som vi tittar på. Om manuset inte är helt klart så finns det ingen där till att skriva klart det, eftersom de strejkar hela högen. (Vissa filminspelningar har redan fått brytas för att det inte finns ett färdigt manus.)
image121





Enligt lite chatter på youtube (en väldigt pålitlig källa, eller inte) så kan det vara så att vissa serier kan få sändningsuppehåll tills denna röra är uppklarad.
Jag är för att de ska få större rättigheter, manusförfattarna blir säkert lurade på daglig basis och får inte nog med credd för vad de skriver, om man jämför med till exempel författare till skönlitterära verk..
Även om det här är en rätt stor scare så tror jag att mina serier kommer att klara sig. Jag har nämligen för mig att alla avsnitt brukar vara klara innan de sänds, vilket i så fall betyder att jag inte behöver oroa mig..
Hoppas att det löser sig och att facken och arbetsgivarna inte blir för giriga, det har en tendens att bli just så i den där stan..

Vad tycker ni om den här strejken?

1 kommentarer

theonlymee

30 Nov 2007 20:39

konstig, men säkert bra.

Kommentera

Publiceras ej