Melodikrysset..

3kommentarer

Den här veckan har gått extremt långsamt och det är faktiskt inte så konstigt att jag längtar (lite) tilbaks till skolan. Även om det kommer att kännas tråkigt att behöva gå upp så tidigt.
   Imorse var jag måttligt road när pappa, som vanligt, börjar titta till mig vid nio för att kolla om jag var vaken.
Dörren lämnas därefter öppen så att jag ska höra radion från vardagsrummet, något som ska få mig att vakna. Och det gör jag också alltid, efter att ha mornat mig med Ring så spelar vi´s sista timme så går jag upp lagom till Melodikrysset (Av och med Anders Eldeman). Fånigt kanske ni tycker, men det har blivit en tradition som jag och min pappa gör på lördagar, de veckor jag är här. Det är något speciellt med att lösa kryss, men så har jag ju alltid tyckt om vanliga korsord.
Kryssar ni?

3 kommentarer

AvenueL

03 Nov 2007 15:09

Melodikrysset :D Tyvärr så kryssar jag inte, men det händer ganska ofta att jag lyssnar på reprisen som sänd kl 23:00 söndagar, bara för att se om jag kan något xD

J

03 Nov 2007 21:19

nej det gör jag faktiskt inte..och för mig blir det ju nästan sovmorgon nu när skolan börjar igen=P
//J

Emma

03 Nov 2007 22:00

Det är inte ett dugg fånigt! Om många fina år så kommer du verkligen att uppskatta de stunderna med din pappa. Min pappa finns inte längre, men jag minns stunderna när vi satt i bilen, på väg till hästtävlingar, och lyssnade på melodikrysset. Det är lycka sånt :)

/Hon som just bloggade om Karlavagnen

Kommentera

Publiceras ej